Dysk zewnętrzny do 300zł

Witam

Chciałbym zakupić dysk zewnętrzny do ok 300zł (max 340 nie więcej, chociaż chce się zmieścić w tych 300zł).

Oczywiście chce aby vista go obsłużyła (nie znam się za bardzo, ale wydaje mi się że vista obsłuży każdy dysk zewnętrzny).

Pojemność starczy mi coś ok 200 GB (oczywiście może być więcej, po prostu dysk ma być jak najlepszy za ta cena) :slight_smile:

Teraz czas na pytania :smiley:

  1. Nie miałem nigdy dysku zewnętrznego, więc jak ten dysk idzie podzielić na partycje ??

  2. Jak wyjmę go z jednego kompa i wsadzę do drugiego to ten drugi będzie widział to samo co ten pierwszy ?? (mam nadzieje że każdy to rozumie :P) Czyli że wszystkie dane się nie utracą i jak podłączę do innego kompa ten dysk, to ten drugi będzie miał wszystkie dane ??

  3. Jeżeli zainstaluję na tym dysku zewnętrznym Linuksa (chcę się zacząć bawić z tym systemem więc pierwszy jaki chce zainstalować to Ubuntu :slight_smile: ) i podłączę ten dysk do drugiego kompa, to czy na tym drugim też będę mógł skorzystać z tego linuxa ??

  4. Jak jest wykrywany ten dysk przez windows ?? Mógłby ktoś zrobić srceen tego (wiadomo, chodzi mi o okno mój komputer), normalnie tak jak dysk wewnętrzny ??

To już chyba wszystko :stuck_out_tongue: :wink:

Bardzo dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :slight_smile:

  1. tak samo jak wewnętrzny

  2. tak

  3. inny komp to inne podzespoły itd. więc potrzebne inne sterowniki, nie wiem czy system Ci się odpali jak podłączysz dysk do innego kompa (powinien)

Aha, teraz proszę doradzenie mi najlepszego dysku za tą cenę :wink:

Bo ja się w ogóle nie znam :oops:

Dziękuję i pozdrawiam

taki dysk pojawi się tam gdzie sa partycje twojego macierzystego dysku, tak przynajmniej było u mnie w przypadku dysku 2,5" w obudowie USB

co do dysku za 300zł

to może coś takiego

http://www.komputronik.pl/Dyski_twarde/ … ,id,42447/

a ja proponuję sprawdzony Western Digital WDME2500TE