Dziwne ślady wycieku na obudowie komputera


(Lammermoor) #1

W zasadzie to sama nie wiem jak powinnam zatytułować post :o Komp sąsiadów, ma jakieś dziwne ślady na obudowie, wyglada to tak, jakby coś wyciekło z miejsca gdzie stacja dyskietek robiąc przy okazji plamy na podłodze. Wczoraj używali go tylko rano i wyłączając nic takiego nie było. Na pierwszy rzut oka to wygląda tak, jakby go ktoś oblał kawą i wysypał popielniczkę. Twierdzą, że nic takiego nie miało miejsca. Otworzyłam obudowę, nic szczególnego nie widać, zdejmę jeszcze przednią, ale nie wiem na co zwrócić uwagę. Normalnie się włącza i nic podejrzanego się nie dzieje. Załączam zdjęcia.


(impassive) #2

Z komputera nic nie wyciekło, bo w środku nie ma żadnych cieczy (chyba że jest tam chłodzenie wodne).


(system) #3

Witam

a przypadkiem nie oblałeś kompa czymś przez przypadek :> ? Bo z tego co mi wiadomo to w PC nie ma raczej części które by mogły w jakichś sposób cieknąć..

Jak źle gadam to niech mnie ktoś poprawi.

Pozdrawiam

P.S impassive wyprzedziłeś mnie :stuck_out_tongue:


(Piotrek_20) #4

Pewnie małe dzieci zalały a rodzicom powiedzieli, że nie oni i rodzice - sąsiedzi spanikowani.


(Lammermoor) #5

Nie wiem co się stało, dla mnie też to zagadka. Może źle to ujęłam, że "wyciekło", ale oni spanikowani i już komletnie zglupiałam, sama nie wiedziałam jak to opisać, bo jeszcze się z czymś takim nie spotkałam, tym bardziej, że na obudowie. Dzieci nie mają, ani nikt ich nie odwiedzał.


(impassive) #6

To jest sprawa dla Archiwum X.


(Lammermoor) #7

Chyba masz rację :wink: Zostaje użyć szmatki, wytrzeć i tyle, a oni już chcieli kupować nowy komp :stuck_out_tongue:


(Ciuci) #8

Pewnie sami nieswiadomie czymś oblali kompa!Sam sobie nieraz zasyfie obudowe nawet nie wiem czym i jak :smiley: zdarza sie! !!


(Chrucik) #9

To wygląda jak by ktoś nieco oblał kawą... xD


#10

Odpowiedź jest prosta. Komp stoi na ziemi, a ktoś miał brudne buty. :slight_smile:

@impassive: w kompie jest bateria, a w niej kwas. Chociaż nie tyle i tak nie wygląda :slight_smile:


(fiesta) #11

W bateriach litowych (a takowe są montowane na MOBO) rolę elektrolitu pełnią sole litu a nie żaden kwas.

8)

Jagódka powiedz znajomym żeby więcej nie wylewali na komputer kawy :stuck_out_tongue:


(Airborn) #12

ja tam bym obstawiał przelanego kwiatka stojącego gdzieś nad komputerem :stuck_out_tongue:


#13

Jak są w pobliżu dzieci to ich sprawka ... a jak się nie przyznają to nic dziwnego .


#14

@fiesta

"Kwas" to było uproszczenie. A mieszanka SOCl2 (Chlorek tionylu) i LiAlCl4 (nie wiem jak to odczytać, zaspany jestem ^_^) która znajduje się w jednorazowej baterii litowej, czyli takiej jaką używa się do podtrzymania zegara, jest cieczą. Przykro mi, ale mam rację :wink:


(klopas) #15

ale co z tego? patrz położenie baterii w mobo a plamę :roll:

wygląda jak but :wink: ktoś kopnął i zleciało na podłogę :wink:


(fiesta) #16

Sorry ale nic nie pisałeś o cieczy tylko o kwasie, więc gdzie ta Twoja racja ??

Czy każda ciecz jest wg Ciebie kwasem ??

Na szczęście woda u mnie w kranie nie.

:stuck_out_tongue:


#17

Poprostu każdą ciecz w baterii potocznie nazywa się kwasem i tyle, jeśli kogoś wprowadziłem w błąd - trudno :stuck_out_tongue_winking_eye:


(Kpc21) #18

A moze mają jakiegoś psa lub kota który wylał kawę na obudowę?

Jeśli wszystko działa to OK, wystarczy to wytrzeć.