Dziwny dzwiek HDD


(Zakon34) #1

od pewnego czasu moj twardy dysk dziwnie czyta...

Jak wiecie przy wykonywaniu operacji swieci sie czerwona dioda mowiaca o tym ze TD wykonuje jakas operacje... towarzyszy temu zawsze dzwiek chrupania...uwielbiam go nawiasem mowiac:P.

niestety od pewnego czasu dzwiek ten stal sie wyzszy i bardziej denerwujacy...czuc tez mocniejsze drgania... wydaje mi sie ze jest mozliwa jakas usterka.. nie zauwazylem zadnych wiekszych zmian w szybkosci dziala komputera..nie zmienialem miejsca polozenia skrzynki ... moze wiecie cos na ten temat...bo mozliwe ze w ogole nie trzeba sie tym martwic, a mozliwe ze jest to ostatni dzownek przed skopiowaniem danych na inny HDD i baju baju:P

pozdrawiam 8)


(Philips Piotr) #2

wielce prawdopodobne.


(system) #3

Wypróbuj program HDDlife Professional

http://www.hddlife.com/eng/download-freeware.html

:wink:


(Zakon34) #4

no to mnie Philips wystraszyles...

sprawdzilem tym programem co go kolego poleciles i niby wszystko wpozadku... temp. 29stopni, jedynie tu nie wiem czy jest dobra. wiec jak cos to piszcie, nie jest to skomplikowany program i nie wiem czy aby zetelny ale jak to sie niekiedy mowi "...genialny w swojej prostocie...".dzieki chlopaki,

philips prosze odpukaj w niemalowane:P

pozdrawiam


(Philips Piotr) #5

Puk Puk Ten program ci raczej prawde powie wiec spokojna głowa. Kontroluj to i bedzie ok.

jest ok ja mam podobną.

Pobierz jeszcze ten program Everest i wejdz w: Magazyn - Smart i daj screna z wartościami jakie masz.


(Johny) #6

Ile czasu masz ten dysk ?,może mechanizm dysku zaczyna się psuć,z wiekiem dysku mechanika się wyrabia,praca dysku jest coraz głośniejsza


(Songo93) #7

Ja miałem dysk 2 miechy i padł :slight_smile: Teraz mam ten sam i wszystko chodzi cycus!


(Filipsko) #8

Miałem identyczny dźwięk na 5-letnim dyku 40GB. Jeszcze nie padł ale transfery wychodziły po 2-5 MB/s, (HDDlife pokazuje dla obu że EXCELLENT) mam nową 120-stkę, i wychodzą 40-50MB/s tamten stary mam podpięty.


(Soku11) #9

Moj qmpel ma podobnie tylko ze u niego przy poruszeniu tasma wystepuje taki problem. Dysk sie wtedy wcale nie bootuje(nieraz nawet go nie wykrywa). Trzeba poruszyc kilka razy tasma, wcisnac odciagnac itp az w koncu sie zreperuje :smiley: Sprobuj to moze sie poprawi :stuck_out_tongue: