Dzwoniący telefon rozłacza internet

Witam

Internet na łączu 20 MB sprawuje się należycie do czasu gdy Ktoś nie zadzwoni . Wówczas następuje rozłączenie , diody informujacę o podłączeniu do internetu i synchronizacji przestają świecić . Po zrestartowaniu routera net znowu zaczyna funkcjonować .

Dlaczego tak się może dziać . Jest to bardziej wina łącza czy konfiguracji routera ?

Co to za dostawca? W jaki sposób otrzymujesz sygnał (kablówka, linia telefoniczna)?

telefon stacjonarny ?

jezeli tak to prawdopodobnie masz uszkodzony filtr o ile go masz

Sprawdź czy ruter i telefon podłączone są tak jak jest to opisane na tej stronie: http://www.insdar.pl/neostrada_instalacja.htm

Co prawda dotyczy ona Neostrady ale tak samo podłącza się internet ADSL wszystkich operatorów.

Może poczekajmy co nam łaskawie twórca wątku odpisze, bo to co podałeś nie dotyczy np. podłączenia internetu i telefonu z TV kablowej.

sx541_back.jpg

Usługa Neostrady

Mikro filtr podłączony jest od linii telefoniczne pod Line . Kolejny kabel bez mikro filtra podłączony jest pod Adsl .Kabel telefoniczny również bez mikro filtra od telefonu wchodzi do Phone . Wykorzystywana jest bramka VoIP

Statystyka połączenia

Preferred DNS server:	194.204.159.1

Alternate DNS server:	194.204.152.34

Downstream rate:	23083 kbps

Upstream rate:	1155 kbps

PPPoE pass-through: Enabled

ADSL Line


Status:	Cable connected

Line mode:	G.992.5 (ADSL2+)

Maximum line rate:	23083 kbps (downstream) / 1155 kbps (upstream)

Noise margin:	8 dB (downstream) / 5 dB (upstream)

Line attenuation:	5 dB (downstream) / 5 dB (upstream)

Output power:	13 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Address Translation (NAT)


Status: Enabled

NAT table:	No entries

Dynamic DNS


Status: Disabled

Ustawienia połączenia :

Host name: gigaset


MTU: 1454


Encapsulation: VC MUX

QoS class: UBR


VPI / VCI: 0 / 35


PPPoE pass-through: On  

UPnP: Off

Podłącz tylko przewód linii telefonicznej bez filtra do gniazdka oznaczonego ADSL i sprawdź jak się zachowa. Pozostałe odłącz.

Podłączane było na możliwe sposoby , z filtrem i bez z jednym kablem itd . Efekt jak wyżej

Czytałeś instrukcję obsługi tego routera? Nie wiem co to za model, więc ci nie mam jak pomóc.

Jeśli telefon masz podłączony tylko po VoIP, nie ma żadnego przez sieć telefoniczną, to do ADSL powinieneś podłączyć kabel telefoniczny z gniazdka, a do Phone1, Phone2 telefony. Bo Line to wydaje mi się że to jest przelotka.

Ale przede wszystkim zrób tak jak pisze cedar, podłącz