E8200 - kilka pytań przed OC

Hi! Jako, że jestem początkujący w OC, chciałbym wam zadać kilka pytań…

  1. Wchodzę do BIOSu i widzę: CPU FSB 1333… na ile mogę je zwiększyć “od razu”? Myślałem, żeby dać na 1380 i zrobić test 0,5h OCCT / Orthos’em, a później zmieniać co 10 MHz i robić 15min testy, i tu właśnie następne pytanie: czy robić testy po każdej zmianie FSB?

  2. Jak rozpoznam, że coś będzie nie tak jak powinno? Komp się będzie resetował itd.?

  3. Czy jeżeli podkręcę proc, będę musiał podkręcać także RAM?

  4. Dowiedziałem się, że jeżeli komp będzie niestabilny to trzeba zmienić napięcie… Czy zmieniać napięcie tylko na procesorze, czy na ramie itd. też? Co ile zmieniać napięcie?

  5. Jaka jest dopuszczalna temperatura w stressie dla e8200? Moje aktualne to 30C na procesorze i 40/42C na rdzeniach w IDLE | 40C proc i 50/55C na rdzeniach w Stressie, czy mogę spokojnie podkręcać?

Z góry dzięki za odpowiedzi i jak macie jakieś cenne rady to chętnie posłucham!

Przeczytaj na początek poradnik

http://egielda.com.pl/?str=art&id=3426

C2D w 45nm często zawyża temp, dotknij radiatora, 65 bym nie przekraczał, jak używasz boxa to warto pomyśleć nad czymś nowym np HP100 ALCU za 50 zł.

lepiej na początek dać mniej, później większe fsb, test można zrobić przy każdym, ale jak coś będzie nie tak to błąd będzie na 99% w pierwszych 3-5 min, testy przy mniejszych zmianach super pi jakieś krótkie próbki np 2M, po kilku zmianach dłuższa w orthosie, lub w grach testuj, obciążają całego kompa i często szybciej wychwycą błąd/ przekręcenie niż orthos.

resety, zwisy, czasami dym :wink:

zależy jak ustawisz dzielniki

Jak oc zacznie stawać, nie ma co jakiś czas jeden pociągnie wysoko przy dobrych sztukach bez zmian, inny będzie musiał coś zwiększyć, jak będziesz zwiększał to minimalnie podwyższaj.

Chłodzenie na proc to AC Freezer 7 PRO PWM.