Ekstremalnie niestabilne łącze bezprzewodowe

Problem niestabilności łącza istnieje u mnie już długo, ale był na tyle mały żeby nie zawracać sobie nim głowy, dopiero ostatnio połączenie zarywa się dosłownie co chwilę a skoki transfetu są takie że w ciągu 10s download pliku spada mi z 600 do 4kb/s.

Mój router to linksys WRT54G a karta sieciowa to linksys wireless-g. ISP to aster z umową na 6mb.

Komputer mój jest oddalony o jakieś 8-9 metrów od routera +2 ściany, stoi pod biurkiem, ale to chyba nie ma znaczenia ponieważ gdy stał na burku problem był taki sam, ponadto jestem w posiadaniu głośników 2.0 na biurku toteż możliwe że to one produkują zakłocenia.

Co najzabawniejsze laptopy wydają się nie mieć żadnych problemów z odbieraniem połączenia stabilnie.

Przeglądałem wiele forów ale żadna z podanych tam metod nie pomogła, poza tym jestem stosunkowo zielony w te klocki.

Masz może telefon bezprzewodowy ? To się nasila w określonych porach czy losowo czy cały czas. Czy w pobliżu routera są jakieś urządzenia ? Czy na drodze między routerem a komputerem jest jakieś urządzenie elektryczne ? Postaw może laptopa w tym samym miejscu co komputer i sprawdź czy dzieje się tak samo z laptopem.

Telefon bezprzewodowy mam lecz stoi nie stoi na linii prostej pomiędzy routerem a moim komputerem,

Kwestia transferu jest rzeczą losową co zresztą ewidentnie pokazuje wykres prędkości transferu na torrentach (nawiasem losowo raz mogę korzystać z portu 80 a raz nie i tak próbowałem odblokowywania innych portów portów) który nigdy nie jest taki sam raz przez cały dzień mam śliczny stabilny download 400kbps a raz na początku 900kbps po czym spada na czas różny do 2/3 kbps (tak próbowałem ustawiać limyty prędkości, pomaga w stopniu niewielkim),

w pobliżu routera stoi telewizor (kineskopowy), monitor (lcd), listwa zasilająca, drukarka i wii, modem jest około metra pod i do tego oddzielony od routera grubą dechą i drukarką,