Excel 2007 - formuła tabliczki mnożenia

Witam.

 

Na wstępie powiem: nie wiedziałem, w którym dziale umieścić ten temat. Ten zapewne jest błędny, ale prosiłbym o wyrozumiałość, jestem nowy na tym forum. :slight_smile:

 

 

Tyle w kwestii wstępu, przejdźmy dod meritum. 

Mój “kłopot” najlepiej zobrazuje tenże screen.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/835/bfkq.png

 

Odpowiem na pytanie: NIE, TO NIE ZADANIE DOMOWE (phi, ale też te moje zapewnienie wiarygodne… Musicie mi uwierzyć na słowo).

Mam mieć sprawdzian z PODOBNYCH zadań, które wymagają rozwiązania na tej samej zasadzie. Problem pewnie banalny, aczkolwiek nie dla mnie; jestem kompletnie zielony w tych sprawach… 

 

Byłbym wdzięczny, gdyby jakaś dobra dusza naprowadziła mnie jak zrobić to dobrze. Nie oczekuję podanego na tacy rozwiązania (choć niepogardziłbym :wink: ), ale drobnych wskazówek, podpowiedzi. Próbowałem to zrobić przez SUMA.ILOCZYNÓW, ale nie wychodziło nic… Ogólnie męczyłem się z tym trochę, aczkolwiek bezowocnie. Stąd decyzja, by zasięgnąć Waszej porady.

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, 

Pozdrawiam. :slight_smile:

wydaje mi się, że w Twojej formule magiczne znaczki to $

Hej,

Generalnie faktycznie proste. Nie bawisz się żadnymi skomplikowanymi formułami, ale robisz wprost mnożenie komórek. W przypadku komórki B7 będzie to formuła:

=B6*A7

Oczywiście to nie wszystko - by móc ją przeciągnąć konieczne jest wprowadzenie kotwic, czyli znaków $. W takim przypadku blokujesz w formule przesuwanie się pól w wierszu 6 oraz w kolumnie A.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dziękuję za szybkie odpowiedzi - jestem już kilka kroków dalej. :smiley:

 

Hej,

Myślę, że pomoże - http://excel.kursoffice.pl/trening/formuly/odwolania-bezwzgledne.php - szczególnie sama końcówka. Odwołania bezwzględne, czyli kotwice, działają i w pionie, i w poziomie. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Rzeczywiście, pomogło. Dziękuję bardzo za fatygę, można temat zamknąć. :slight_smile:

Hej,