Excel - funkcja - tabelka

Witam,

mam do zrobienia 2 tabelki, w 1 są dane w drugiej są one podsumowywane… chodzi o to, że ta druga jest podzielona na 12 miesięcy i teraz chcę, aby sumy były w zależności od miesiąca jaki wpisze w pierwszej tabeli… przykładowo…

Jeżeli C1=Styczeń to suma E2 do E6 ma być w D41

Jeżeli C1=Luty to suma E2 do E6 ma być w D46

itd…

dodam, że robię to na Excelu 2000, próbuje już na różne sposoby, ale jakoś mi nie wychodzi, liczę na pomoc, jeżeli nie da się tego zrobić na Excelu 2000 też dajcie znać.

Zwykła funkcja jeżeli

=JEŻELI(C1="styczeń";SUMA(E2:E6);"")

skopiuj do komórek w których ma być wyświetlane zmieniając nazwy miesięcy np.

w D41 zostaje styczeń, w D46 zmień na Luty itp.

Robiłem w Office 2003 ale powinno być tak sdamo

Dzięki wielki funkcja działa, ale da się jakoś zrobić żeby te C1 przy przeciąganiu funkcji było stałe? Trochę dużo do wklejania by było tych funkcji, ale chciałbym je przeciągać po prostu.

Ogólnie to robię to dla mojego taty i powklejałem te funkcje w styczniu i w lutym… gdy wpisuje w C1 Luty to dane ze Stycznia w drugiej tabelce znikają, a mojemu tacie chodzi pewnie o to, aby one zostały, teraz to już nie wiem czy jest taka możliwość.

$C$1

wajsik89 , proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif