Eyeball Chat - brak połączenia wideo


(Maryś) #1

Witam.

Mam na imię Marian, jestem z Katowic. Moje zainteresowania to audio&wideo.

Proszę o pomoc w kwestii połączenia wideo - Eyeball Chat.

Nie możemy z Kolegą z Niemiec uzyskać połączenia wideo. Połączenie tekstowe działa. Mamy podgląd ze swoich kamer wideo (jako kamer internetowych) na swoich monitorach. Przy próbie wybrania połączenia wideo nie dochodzi ono do skutku.

Pozdrawiam.


(Lwm) #2

Witam,kiedys bawilem sie tym programem z kolegą z Danii i nie mialem zadnych problemow z videokonferencja,wiec raczej wina bedzie po waszej stronie,moze ktorys z was ma firewall-a i on blokuje ?proponuje to sprawdzic .Pozatym zobaczcie na tlenie czy beda takie problemy i podaj konfiguracje sprzetu :smiley:


(Maryś) #3

Witam.

Dziękuję za szybka reakcję. Mam firewall-a. Gdzieś zetknąłem sie z informacja, że Eyeball pracuje poza "zaporą" tak więc sądziłem, że to nie jest przyczyną braku połączenia wideo. Informacje tekstowe wymieniane są między nami bez problemu. Posiadamy razem stałe łącza i PC-ty z Celeronem 1,7 i AMD 2.0 . Ja mam Neostradę 512 a kolega szybkie łącze operatora niemieckiego. Komunikujemy się za pomocą SKYPE jakość połączenia bardzo dobra (bez jakichkolwiek opóżnień czy pogłosów).

Proszę o informację odnośnie firewall-a jeśli to miałoby być przyczyną, gdyż to dla mnie trochę za wysokie progi jeśli chodzi o konfigurację dostępności portów czy ustawienia "zapory". Poza tym posiadamy programy antywirusowe. Jeszcze raz dziekuję i oczekuję dalszych sugestii.

Znalazłem ten post gdzie Kolega Felicon z Łomży pisze o Eyeball-u :

Cytat :

Czas konfiguracji programu to ok. 5 minut, a po dodaniu wybranej osoby do listy kontaktów, od razu możemy podjąć z nią rozmowę, bez względu czy znajdujemy się w sieci lokalnej, za firewallem czy NAT'em.

Dlatego w dalszym ciągu zastanawiam się gdzie leży problem w moim przypadku.

Pozdrawiam.


(Bad Boy 85) #4

no wiesz możew przypadku starszych firewalli i tych systemowych(nie mówie tu pczywiście o tym dodanym w sp2 bo ten jest już dość :rozbudowany") to nie ale jesli posiadasz jakieś firmowego firewall to moze być jednak problem.

Sprawdzałeś czy napewno kamerka działa ??

Podaj konfiguracje antywirusa i firewalla jakiego używasz i tego kolegi najlepiej też.


(Maryś) #5

Witam.

Dziękuję Kobra za podjęcie tematu.

Nie jestem aż tak biegły w konfiguracjach firewalla i antywirusa.

Posiadam Pandę Titanium oraz Kerio Personal.

Kamera działa u mnie i u Kolegi . Każdy z nas ma podgląd Preview.

Mamy też łączność poprzez wiadomości tekstowe w Eyeball-u.

Ponadto bez problemów rozmawiamy na Skype.

Jeśli jeszcze w tym przypadku potrzebne są te konfiguracje to postaram się to ustalić.

Pozdrawiam


(Lwm) #6

Najlepiej sprobujcie na chwile wylaczyc firewall-e i wtedy bedziemy mieli pewnosc czy to jest ich wina,czy tylko w tym programie masz problem z videokonferencja czy w kazdym?sprobujcie na tlenie,tez ma taką funkcje

http://www.tlen.pl


(Maryś) #7

Witam.

Szanowni Koledzy BOLO i KOBRA. Mieliście rację wina leży po stronie firewalla. Ja mam Kerio Personal przy jego wyłączeniu komunikacja wideo działa. Dziękuję bardzo. Jednak proszę jeszcze o podpowiedź jak ustawić Kerio bo myślę, że powinien być on odpowiednio skonfigurowany.

Pozdrawiam.


(boczi) #8

Nie używam tej aplikacji, ale na pewno w jej konfiguracji powinna być opcja tworzenia reguł.


(Maryś) #9

Witam.

Tak, jest w Kerio opcja tworzenia reguł lecz nie umiem sobie z tym poradzić.

Na Forum Kerio nikt nie odpowiada. Widocznie to bardzo trywialne pytanie :

Jak ustawić Eyeball Chat w Kerio żeby był dostęp. Niechciałbym czegoś zrobić nieodpowiedzialnie. Proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam.