Fatal Error i inne problemy - prośba o pomoc i spr. logów


(Homeworld) #1

Ostatnio sporo problemów napłodziło mi się na komputerze i nie bardzo potrafię samemu im podołać - stąd założony przeze mnie nowy topic.

1) Fatal Error

No właśnie. Komputer śmiga sobie w najlepsze, przeglądam jakąś stronę internetową ,a tu nagle obraz się popsuł (gdzieniegdzie pokazały się jakieś kolorowe piksele) ,zaciął się i po chwili zresetował.

Po włączeniu komputera pojawiło mi się takie okno:

49991845.jpg

85348369.jpg

75281436.jpg

oraz log na pulpicie o nazwie hs_err_pid5492.log http://wklej.to/rG3IF

skanowałem komputer Malwerbyte i znalazło mi tylko jednego trojana, którego usunąłem: http://wklej.to/ZYFPW

Skanowałem też OTL:

Extras: http://wklej.to/cuQNV

OTL: http://wklej.to/ZiB8R

Sytuacja miała miejsce dwukrotnie. Byłbym rad ze sprawdzenia logów i pomocy [-o<

EDIT: W międzyczasie stało się to kolejny raz. Pojawiły się kolorowe piksele, obraz stał się czarny i już myślałem ,że się wyłączy, gdy wszystko wróciło do normy...

2) Dysk przestał działać

Mam dysk WD 500 gb http://www.nairaland.com/773898/500gb-external-drive-6k

539606

który nagle przestał działać. Nie wykrywa go i nie mam do niego dostępu. Przy podłączaniu USB słychać charakterystyczny dźwięk , jednak nic się nie pojawia. Urządzenie widać w Panelu Sterowania pod nazwą "Elements 1023" ,ale nie wykrywa żadnych problemów. Próbowałem zmieniać wejście USB ,a nawet komputer ,ale nigdzie nie działa. Płyty w środku się kręcą więc to chyba nic mechanicznego (?)

EDIT: starałem się do czegoś dojść przy pomocy programu Handy Recovery i po naciśnięciu "Find Partitions" wykrywa mi Physical Disc 0 (WDC) ~470 gb - czyli rzeczywistą pojemność dysku ,jednak sam proces jest żmudny i bardzo długi i nie udało mi się dojść do końca. Pierwszy raz jak używałem tej opcji zostawiłem komputer w takim stanie na noc i jeszcze następnego ranka proces trwał ,gdy nagle komputer się wyłączył i wszystko szlag trafił.

Proszę o pomoc :x

-- Dodane 12.03.2012 (Pn) 15:13 --

Nie wierzę ,że nikt nie może pomóc... :confused:


(krzych5610) #2

Skorzystaj z pomocy KillSwitch

KillSwitch ( niebezpieczne procesy )

1.Pobierz CCE z http://forums.comodo.com/polski-polish/ ... #msg572836

  • wersja odpowiednia do zainstalowanego systemu.

  • Rozpakuj pobrany zestaw --> np. D:\CCE.

  • W utworzonym folderze znajdziesz: Autoruns.exe, CCE.exe i KillSwitch.exe

  • Wyłącz zainstalowanego antywirusa. Jeżeli nasz zainstalowany CIS, wyłącz Defense+ i Zaporę.

  • Z podanego folderu D:\CCE uruchom KillSwitch.exe. KillSwitch zaznaczy wszystkie niebezpieczne procesy na czerwono.

  • Pojawi się główny ekran, u góry masz: KillSwitch, Options, View ,Tools, Users, Help

  • Rozwijasz polecenie KillSwitch / Kill All Unsafe Processess ( zabij wszystkie niebezpieczne procesy )

  • Listę procesów zaliczanych do niebezpiecznych ( czerwone ) możesz zobaczyć i usunąć z poziomu - VIEW / Hide Safe Processes.

Polecenie Delete na wskazany plik, program.

  1. W menu Tools masz do wyboru: Autorun Analyzer, Quick Repair ( moduł szybkiej naprawy )...

  2. Uruchamiasz Guick Repair. Pojawi się lista usług. Usługi wymagające naprawy ( changed ) zaznaczasz i aktywujesz Naprawę ( Repair )

-- Dodane 13.03.2012 (Wt) 14:45 --

Wykonaj skanowanie CCE

  1. Pobierz i rozpakuj skaner CCE, wersja odpowiednia do zainstalowanego systemu, z http://forums.comodo.com/polski-polish/ ... #msg572836

  2. Rozpakuj pobrany zestaw

  3. W utworzonym folderze znajdziesz: Autoruns.exe, CCE.exe i KillSwitch.exe

  4. Wyłącz zainstalowanego antywirusa. Jeżeli nasz zainstalowany CIS, wyłącz Defense+ i Zaporę.

  5. Uruchom z utworzonego folderu CCE.exe.

  6. Gdy są problemy z uruchomieniem, należy przytrzymać przycisk Shift i uruchomić CCE.exe

  7. Otworzy się okno obsługi.

  8. Przed uruchomieniem skanowania skaner wykona aktualizację bazy.

  9. Najlepiej wykonać skanowanie w trybie Full Scan. Sposób postępowania został opisany na http://forums.comodo.com/polski-polish/ ... #msg572836

  10. Przed uruchomieniem skanowania po uruchomieniu CCE.exe, wejdź w tryb Options i zwiększ rozmiar skanowanych plików do min 1024MB / 2000MB. Jest 40MB

  11. W celu wykonania skanowania sektora MBR uruchom CCE.exe. Po otwarciu wchodzisz w Options i zaznaczasz wg http://forums.comodo.com/polski-polish/ ... #msg572854

Jeśli mamy problem z dokonaniem aktualizacji baz wirusów zawsze można pobrać je z tego adresu:

http://www.comodo.com/home/internet-sec ... tabase.php

Teraz wystarczy przejść do programu CCE>Tools>Import Virus Database i zainstalować pobrany pakiet.


(96jasio96) #3

Log jest czysty, szukaj winy gdzieś indziej


(Homeworld) #4

KillSwitch nic nie wykrył, skan CCE raptem jedną pozycję, która została skasowana.

jasio -dzięki


(Spandau) #5

Pokaż może odczyt plików dmp według tej instrukcji szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html


(Homeworld) #6

Już nic nie rozumiem... ten program też nic mi nie wynajduję. I rzeczywiście w C:\WINDOWS\minidump nic nie mam.

Pytanie dlaczego ? Skoro problem występował nie raz, a i na przestrzeni 1,5 roku używania komputera coś się by jeszcze znalazło.


(Spandau) #7

Taka możliwość istnieje, chociaż na jednym zdjęciu widać odniesienie do takiego pliku. Zobacz jak ustawić system, aby tworzyły się pliki . dmp http://www.vista.pl/porady/1400_jak_wla ... ws_7_.html


(Homeworld) #8

Ustawiłem i czekam na błąd w takim wypadku :wink: