Formalnosci w firmie - w IT

Witam

Rozpoczęłam pracę w nowej firmie. Wcześniej zajmowałam się innymi tematami niż bycie jedynym adminem w firmie.

Teraz pracuje w małej firmie - do 10 osób. Jest to oddział zagranicznej firmy - lokalizacja w Polsce.

Jestem jedynym informatykiem w tej firmie - właściwie informatyczka.

Musze zająć się przygotowaniem tej firmy do spełnienia norm polskich i europejskich w temacie IT.

Nie mamy mieć żadnego ISO itd ale musimy spełniać prawo Polskie. Mój poprzednik tym się nie przejmował mówiąc że wszystko jest spełnione.

Oprogramowanie już wyprostowałam bo trochę piractwa było.

 

Konta użytkowników spełniają warunki - hasła, długość, złożoność. Konta w AD.

 

Co muszę zrobić jeszcze? Co koniecznie musi mieć firma? Może polityki bezpieczeństwa i skąd je mogę pobrać jako wzór, jakieś sprawy z GIODO?

 

Przepraszam za tak ogólne pytania ale naprawdę nie wiem jak ten temat ugryźć a na szkolenie mnie nie wyślą bo ledwo maja na moją wypłate a ja po kilku latach bez pracy szanuje to co mam.

 

Nie do końca rozumiem potrzeby spełniania jakichkolwiek norm. Może przybliższy profil Twojej firmy? Czy jest to państwowa instytucja, czy firma prywatna.

GBM dzięki za odzew.

 

> Nie do końca rozumiem potrzeby spełniania jakichkolwiek norm.

 

Firma nie ma specjalnych wymagań. Po prostu szef przyszedł i zlecił mi dostosowanie firmy do obowiązujących przepisów polskich i unijnych.

 

> Może przybliższy profil Twojej firmy? Czy jest to państwowa instytucja, czy firma prywatna.

 

Jasne. Firma prywatna - lokalizacja nasza ma około 10 pracowników. Tworzymy produkty dla innych firm.

> Czy są ku temu powody, że musicie spełniać normy ISO/GIODO etc.? Czy jedynie pytasz o “best practices”?