Formatowanie przy Windows XP i zamiana dysku

Witam

Mam problem z formatowaniem dysku. Polega on na tym: obecnie mam Windows XP na dysku 80GB, został włożony nowy dysk 120GB. Teraz chciałbym sformatować dysk i wyczyścić zupełnie go. Następnie ponownie zainstalować Windows XP na tym samym dysku lub jeżeli nie będzie to się wiązało z dużymi komplikacjami zainstalować na nowo Windows XP ale tym razem na 120GB dysku. Czy jesteście mi w stanie pomóc? Niestety jestem tu całkowitym laikiem i nie chciałbym czegoś schrzanić. Pozdro.

Hmm… Od którego momentu ci tłumaczyć, określ się. Wiesz że dyski pracują w trybach Master i slave? Wiesz jak się te tryby przełącza? Sam włożyłeś nowy dysk do kompa? Jaki to dysk: IDE czy SATA? Odpowiedz na te pytania i będziemy mogli zacząć :slight_smile:

witam

wiem że pracują w trybie master i slave. i wiem że przełącza się to złączkami na płycie nie robiłem tego ale chyba nie bedzie to trudne.

co do dysku to nie wkładałem go sam więc trudno mi powiedzieć co tam jest. z tego co się gdzieś dowiedziałem to na początku powinno się wgrać windows xp na dysk 120 GB potem butować z płyty i formatować dysk 80GB a na końcu przełączyć na płycie. niby łatwe ale czy tak jest. wolę wiedzieć napewno a nie chyba aby czegoś nie rozwalić.