Niestety sam switch nie wystarczy. Switche to takie urządzenia, które rozdzielają pakiety internetowe na kilka kompów. By możliwa była gra w sieci lokalnej, każdy komputer musi mieć nadany unikatowy adres IP, a tego switch nie potrafi - potrzebny jest do tego albo router, albo koniecznie trzeba sieć lokalną utworzyć. W drugim przypadku można posłużyć się kreatorem konfiguracji sieci dostępnym w menu zadań sieciowych w Połączeniach sieciowych obecnych w Panelu sterowania. Dla jednego komputera zaznaczasz, iż łączy się bezpośrednio z internetem, a dla pozostałych, że pośrednio. Efektem zabiegów powinno być przyznanie przez komputer główny - czyli ten, który łączy się bezpośrednio - adresów IP dla pozostałych komputerów.
Autor tematu napisał, że kabel od neta będzie odłączony czyli będzie grał pomiędzy komputerami w sieci lokalnej - zatem lokalne adresy IP wystarczą i nie trzeba udostępniać połączenia internetowego.
@ ciah0
Po podłączeniu komputerów do switcha sprawdź czy wszystkie będą znajdowały się w jednej podsieci - najczęściej przydziela domyślnie komputery do podsieci o masce 255.255.0.0
Sprawdzasz to w następujący sposob:
uruchamiasz na każdym z komputerów wiersz poleceń i wpisujesz komendę ipconfig, następnie porównujesz czy na wszystkich komputerach maska podsieci jest identyczna. Jeśli tak to ok, jeśli nie to wpisz konfigurację ręcznie: maskę posieci i IP.
A powiedz mi, od kiedy to switch przydziela IP lub maskę podsieci ?? Przecież w sieci switch jest pasywny - tylko i wyłącznie rozdziela sygnał, najczęściej na podstawie MAC’ów kart sieciowych. Dlatego zasugerowałem ustawienie na jednym z kompów udostępnienia połączenia netowego, by wbudowany w Windows serwer DHCP przydzielał adresy IP do pozostałych kompów podłączonych do Switch’a.
Diamatheus czytaj dokładnie posty a następnie odpowiadaj. Przecież ciah0 wyraźnie napisał o rozłączeniu internetu. Gra będzie się toczyła pomiędzy komputerami w sieci lokalnej. W takiej sytuacji całkowicie swith wystarcza. Trzeba tylko skonfigurować sieć lokalną i można grać. W takim przypadku jeden z komputerów przejmuję rolę serwera gry i po sprawie.
Chociaz jeszcze jedno mnie interesuje, gdy wybieram kreator konfiguracji sieci to nie wybieram polaczenia bezposredniego ani z lokalna brama… tylko inne i nastepnie ‘ten komputer nalezy do sieci ktora nie ma polaczenia z netem’ tak?
I jeszcze jedno nurtujace pytanie po grze bede musial znowu konfigurowac polaczenie z netem… ta?
Dzieki za pomoc mam nadzieje ze jakos sobie poradze pozdrawiam
Powiedz mi, jak u Ciebie wygląda sprawa z netem ?? Czy jest to sieć osiedlowa, w której w danym momencie możesz podłączyć tylko jeden komputer, jeśli nie korzystasz z routera. Można to sprawdzić podłączając neta przez switch’a do pozostałych komputerów - i czy w tym wypadku tylko jeden z kompów otrzyma adres IP, czy adresy otrzymają wszystkie kompy ??
jeśli przy połączeniu z Internetem Twój komputer normalnie dostaje automatycznie adres IP, to jak kabel wepniesz do switcha i komputer nie dostanie pakietu z automatyczną konfiguracją, to po kilkudziesięciu sekundach skonfiguruje się automatycznie na “losowy” adres z zakresu 169.254.1.0 do 169.254.254.255. powinien tak zrobić każdy nieskonfigurowany_ręcznie komputer, więc w zasadzie sieć się sama skonfiguruje.
jeśli będziesz potrzebować do czegoś znajomości aktualnie wybranego IP, to użyj wspomnianego wcześniej ipconfig.
Leci to tak router - switch i na 2 kompy leci net - aster… wiec kazdy komp dostaje nowe ip za ktore musze placic… jakbym chcial podlaczac jeszcze te kompy do neta… wiec zrobie siec lokalna bez neta tylko to konfigurowanie…
i pytanie znowu odlaczam wszystko… podlaczam do switcha i kazdy konfiguruje recznie ustalajac rozne IP i taka sama maske podsieci a po skonczonej ‘zabawie’ na kompie ktory mial podlaczenie do neta (ten moj) daje ‘uzyskaj adres IP automatycznie’ i to bedzie chyba najlepsze i najszybsze co?