Gubienie pakietów - router Edimax BR-6104K


(Pucekmateusz) #1

Witam

Zwracam się z problemem dotyczącym działania mojego internetu i podejrzewam, że dotyczącym funkcjonowania mojego routera.

Posiadam router Edimax BR-6104K zakupiony i zainstalowany ok. pół roku temu.

Z początku wszystko działało bez zarzutu, jednak od ok. 2 miesięcy pojawia się pewien problem, który raczej na pewno nie jest związany z moim dostawcą internetowym (kablówka - Vectra).

Po około 1-3 dniach intensywnego użytkowania internetu (pobieranie/wysyłanie, również p2p) dochodzi do postępującego gubienia pakietów. Po tych 2-3 dniach straty pakietów wynoszą nawet 50% i więcej. Pomaga dopiero zresetowanie routera. Po resecie wszystko wraca do poprzedniego stanu i nie gubi pakietów pomimo sporego wykorzystania łącza.

W czym może leżeć problem? Czy to wina routera, czy może kwestia leży w systemie i oprogramowaniu? (mam win XP Pro SP3)

Pingi są bardzo dobre, niezależnie od pory i dnia. Problem polega na gubieniu pakietów, co najgorzej odbija się podczas surfowania na www (zacinanie się i zamulanie podczas ładowania stron).

Dodam, że jak przestanę "eksploatować" łącze i wyłączę programy p2p itd. to sytuacja się poprawia. Ale chodzi o to aby nie gubiło pakietów nawet pomimo znacznego wykorzystania łącza. Korzystam z oprogramowania cFos speed, które umożliwia prawie pełne wykorzystanie łącza z jednoczesnym niskim czasem pingu i komfortowym przeglądaniem stron www.

Z góry dziękuję za wszelkie rady.

Pozdrawiam


(Krzysztof Czaderna) #2

Edimaxy nie mają rewelacyjnego softu wiec pewnie taka sytuacja bedzie wystepować , sprobuj poszukać noweszego filmware .


(Pucekmateusz) #3

Podnoszę temat i ponownie zwracam się z prośbą o pomoc.

Minęło pół roku a problem dalej występuje, ba - stał się jeszcze bardziej uciążliwy. Obecnie już po kilku godzinach intensywniejszego użytkowania internetu dochodzi do postępującego gubienia pakietów i zrywania wszelkich połączeń.

Zaktualizowałem firmware routera, jednak to nic nie pomogło.

Nie jest to na pewno wina ani mojego systemu, ponieważ problem występuje na wszystkich komputerach w mojej sieci. Nie jest to również wina dostawcy internetowego, ponieważ natychmiast po zresetowaniu routera sytuacja się chwilowo poprawia.

Naprawdę nie wiem co mogę na to poradzić - wszystkie moje pomysły zostały już wyczerpane.

Czy jedyne co mnie czeka to wymiana routera?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.


(MrAsusrp6) #4

Korzysatałem z Edimaxa 1.5 roku bezproblemowo.

I mam o nim bardzo dobrą opinie.

Nie miałem z nim problemów.


(Pucekmateusz) #5

Problem o dziwo się rozwiązał, i chyba jednak nie jest to wina routera.

Zmieniłem wczoraj system operacyjny na Vistę i teraz wszystko działa jak powinno. Może to kwestia niekompatybilności routera z XP SP3? Wirusów czy trojanów żadnych na pewno nie miałem - problem występował od pół roku, a przez ten czas używałem paru programów antywirusowych i przeprowadziłem kilka razy skaner online. Żaden nic nie wykrył.

Patrząc po tym, że po resecie routera sytuacja się poprawiała, i po tym, że problemy z łączeniem występowały na wszystkich komputerach podłączonych do routera, doszedłem do wniosku, że to jest wina routera, ale jak widać niekoniecznie musi tak być. Dziwna sprawa.

Ale jeszcze będę obserwował sytuację. Może to tylko chwilowa poprawa.