Gubiony dostęp do internetu


(ViVi.) #1

Witam serdecznie użytkowników forum.dobreprogramy.pl. Przejdę od razu do sedna sprawy. Od jakiegoś czasu, jestem posiadaczem laptopa oraz komputera stacjonarnego. Na latopie miałem Vistę, na komputerze 7. Wszystko pięknie działało, aż do dzisiaj. Obecnie, na laptopie jest zainstalowany również Windows 7. Oba Windowsy różnią się tylko wersjami 32 bitt, 64 bitt. Problem tkwi w tym, że po uruchomieniu routera wszystko śmiga, a od czasu do czasu jest brak dostępu do internetu, który po chwili wraca. Przeglądam strony, aż tutaj nagle i na komputerze stacjonarnym (kabel prowadzący od routera) i na laptopie brakuje internetu.

Mój router to Belkin Wireless g Router. Model: F5D7230-4

Bardzo liczę na Waszą pomoc,

Pozdrawiam, ViVi.

PS Temat pisany na szybko, z powodu natłoku wiedzy do przyswojenia. :wink:

-- Dodane 22.09.2011 (Cz) 22:30 --

Ah, jeśli będzie trzeba kupić nowy Router, to decyduję się na D-Linka. :slight_smile: Proszę, abyście mi polecili jakieś modele. :wink:


(DarkPeter) #2

A może adresy IP na stałe poustawiaj w Windowsach.


(ViVi.) #3

Gdy komputer stacjonarny jest bezpośrednio podłaczony do internetu przez kabel z modemu UPC, wszystko śmiga jak należy. Problem pojawia się podczas używania Routera.


(DarkPeter) #4

połącz modem do routera, następnie router do kompa stacjonarnego kablem.


(ViVi.) #5

Tak było zrobione. Ten szary kabelek od modemu, który obecnie daje mi dostęp do łącza, był w routerze, zaś niebieski kabel w komputerze. :frowning:


(DarkPeter) #6

Zresetuj router, gdzieś jest taki mały przycisk wciskany czymś ostrym


(Dimatheus) #7

Hej,

:arrow: A jak w chwili braku internetu prezentują się diody na modemie z UPC?

:arrow: Czy do przywrócenia połączenia z internetem musisz resetować router czy połączenie przywraca się automatycznie?

Najlepiej proponowałbym w chwili, w której traci się połączenia, zalogować się do panelu zarządzania router'em i tam sprawdzić, czy router otrzymał adres IP i czy jest on-line, czyli podłączony do sieci. Jeśli przerwy spowodowane są działaniem routera - a diody na modemie wskazują na jego poprawną pracę - to faktycznie najlepiej przywrócić jego ustawienia domyślne przy pomocy przycisku reset. W ostateczności faktycznie wymiana router'a, ale tylko wtedy, gdy ma się 100% pewność, że to wina router'a, a nie modemu bądź techniczny problem operatora.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Agatonster) #8

ViVi. ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.


(ViVi.) #9

Agaton , mam nadzieję, że taka nazwa jest prawidłowa. Jeśli nie, proszę o zasugerowanie odpowiedniej nazwy.

Dimatheus , tak - diody na modemie internetowym świecą się w dalszym ciągu. Nie muszę restartować routera, po prostu Skype, Gadu Gadu i przeglądarka tracą dostęp do internteu, a po kilku sekundach znowu go odzyskują. Mógłbyś dać mi jakieś wskazówki, odnośnie: "zalogować się do panelu zarządzania router'em"? Sprawdziłbym to jutro, ponieważ dzisiaj nadzwyczajniej w świecie mi się nie chce.

-- Dodane 24.09.2011 (So) 16:43 --

Problem w dalszym ciągu nie został rozwiązany. :frowning:


(Dimatheus) #10

Hej,

Wszystkie światłem ciągłym, oprócz diody opisanej jako On-Line? Jeśli tak, to faktycznie źródłem problemu może być router.

Próbowałeś zresetować ustawienia router'a?

Urządzenia sieciowe najczęściej zarządzane są poprzez strony konfiguracyjne w przeglądarkach internetowych. W przypadku Belkin'a wpisujesz w przeglądarce adres 192.168.2.1, następnie podajesz nazwę użytkownika i hasło. Fabrycznie użytkownik to admin, a hasło - puste bądź admin. Dokładnie możesz to sprawdzić w instrukcji do router'a. Gdy już dostaniesz się do panelu, sprawdź, czy w czasie utraty internetu, nie traci się też adres IP w routerze - powinno to być w zakładce o nazwie Summary bądź Status.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(ViVi.) #11

Nic z tych rzeczy. ;(


(Dimatheus) #12

Hej,

To znaczy? Co masz na myśli? Przecież zadałem Ci kilka pytań, na które oczekuję odpowiedzi, a nie zdawkowego "nic z tych rzeczy". Jak wygląda dioda na modemie? Co z resetem router'a do ustawień fabrycznych? Co z panelem zarządzania urządzeniem?

Pozdrawiam,

Dimatheus