Gwarancja- laptop Toshiba tylko z pre instalowanym systemem?

Witam.

Dzisiaj przeglądając laptopy w sklepie (…) dowiedziałem się od Pana z obsługi, że w gwarancji laptopów Toshiba jest jakiś zapis mówiący, że nie można używać innych systemów operacyjnych niż ten pre instalowany i niestosowanie się do tegoż zapisu grozi utratą gwarancji! Byłoby to używanie nieautoryzowanego oprogramowania… Czy to prawda? Jedyne co dla mnie się wydaje logiczne to to, że gwarancji mogą nie podlegać jakieś uszkodzenia które wywoła to “nieautoryzowane” oprogramowanie.

Skoro producent tak zapisał w karcie gwarancyjnej, to po zmianie systemu gwarancja nie obowiązuje. Natomiast zawsze możesz skorzystać z reklamacji niezgodności z umową, która często daje lepsze warunki niż gwarancja.

A co pisze w karcie gwarancyjnej lub instrukcji obsługi?

Zakaz stosowania innych systemów byłby nieco bez sensu, bo przecież można kupić nowszy system w wersji upgrade, nikt nie zabroni zainstalowania.

Wydaje mi się, że owemu panu coś się pomyliło.

Prawdopodobnie chodzi o to, że serwis nie przyjmie komputera z nielegalnym oprogramowaniem (dowolnym - system operacyjny, pakiet biurowy itd.). Im tego nie wolno przyjąć, bo w razie kontroli policji to oni będą mieć kłopoty.

Mogło też chodzić o to, że nie brak gwarancji, ale pomocy technicznej. Producent oferuje pomoc techniczną tylko dla preinstalowanego oprogramowania.

Może chodzi o przywrócenie pierwotnej konfiguracji systemu przed oddaniem do serwisu, czyli odłączenie urządzeń które nie wchodzą w skład zestawu oraz przywrócenie systemu operacyjnego do wersji z jaką został zakupiony.

Przed wysłaniem do serwisu masz wykonać samodzielną diagnostykę w celu uniknięcia wysłania do serwisu sprawnego komputera.

Generalnie serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane na dysku, wręcz zaleca stworzenie kopi danych.

przeczytaj to

http://www.abservice.com.pl/downloads/zasady.pdf

http://www.abservice.com.pl/index.php?act=serwis

Dodane 21.01.2011 (Pt) 1:52

Jakoś nie widzę tu takiego zapisu:

http://ce.computers.toshiba-europe.com/innovation/pl/generic/OWS_SUPPORT

Zajrze dzisaj do mojej gwarancji. Zresztą jak był bym pewny że winny nie jest dysk twardy to dostali by go bez niego.

Nie wiem jak teraz, bo dawno kart gwarancyjnych nie przeglądałem, ale faktycznie, kiedyś Toshiba miała taki zapis w warunkach gwarancji (moim zdaniem to też jest bez sensu).

Właśnie przejrzałem moją gwarancję, która nie ma jeszcze pół roku i nic takiego nie znalazłem. A do tego trafiłem na wpis:

A jako że w dzisiejszych czasach szansa na uszkodzenie fizyczne sprzętu wynikając z instalacji czy używania systemu operacyjnego jest bardzo znikoma, nie ma się czego obawiać.