Gwarancja na sprzęt

Witam,

Ostatnio padł mi zakupiony niedawno dysk twardy, jako że był na gwarancji udałem się do sklepu w którym go kupiłem żeby go obejrzeli, panowie stwierdzili że dysk faktycznie jest popsuty i zaproponowali jego wymianę, ja jednak uznałem że zwrot gotówki jest dla mnie korzystniejszy, panowie jednak stwierdzili że zwrot gotówki nie wchodzi w grę mogą go jedynie wymienić na nowy … Zawsze wydawało mi się że gdy coś się popsuje i jest na gwarancji to mam prawo żądać zwrotu gotówki lub wymiany sprzętu na nowy. Dlatego też chciałem się dowiedzieć jak to jest z gwarancją na sprzęt i kto ma racje, czy mam prawo żądać gotówki ? czy są jakieś przepisy prawne które jasno o tym mówią ??

Nie, chyba że zostanie zaproponowany Ci inny dysk niż posiadany/zakupiony , jeżeli sprowadzą identyczny towar to nie możesz żądać gotówki.

Jeżeli powołujesz się na gwarancję od producenta wtedy warunki powinny być opisane w karcie gwarancyjnej którą powinnieś otrzymać.

Jeżeli powołujesz się na rękojmię sprzedawcy to tu masz opis:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rękojmia

W skrócie:

Jeżeli naprawiają lub zamieniają na taki sam to nie muszą ci oddać gotówki.