High ID vs LowID (Emule)


(Jr14) #1

Podczas używania Emule istotny jest typ adresu IP, z jakiego korzystamy. Jeżeli jest to publiczny adres dynamiczny, program przyznaję nam piorytet LowID. Jeśli dysponujemy stałym IP klasy publicznej, możeby liczyć na HighID. Na czym polega różnica?? Jeśli używamy modemu bądź jesteśmy użytkownikami Neostrady, ale także jeśli nasz komputer jest jednym z wielu sieci osiedlowej, nasz komp nie ma publicznego IP. Emule traktuje wtedy nas po macoszemu - LowID. Jesteśmy spychani na sam koniec kolejki osób czekając ba połaczenie z serwerem oraz bardzo długo czekamy na rozpoczęcie pobierania. HighID zapewnia ominięcie kolejek i bezproblemowe lączenie z serwerami Emule. Również podczas pobierania plików nasza pozycja w kolejce oczekujących jest wyższa od tej, którą zajmują osobu LowID. Oczywiście LowID nie wyklucza sprawnego pobierania plików, wydłuża jedynie czas potrzebny na rozpoczęcie połaczenia.


(system) #2

Jak widać co user to odmienne zdanie. Powiem krótko - to powaliło mnie na kolana... Chcesz swoją teorią rozbawić ponad połowe polskich internautów :?: bo gdzieś tyle ma LowID. Wejdź na jakieś porządne forum o P2P i poczytaj i nadrób zaległości z tego działu :slight_smile: :stuck_out_tongue:


(system) #3

Sciaganie z LowID nie ma sensu. Chyba ze ktos ma anielska cierpliwosc. Zawsze mozna poprosic swojego administratora aby przekierowal nam porty a uzyskamy High.

Ps. Dlaczego to jest w dziale porady? Temat troszke bzdurny.

Pozdrawiam.


(Krzysiek21) #4

NIEPRAWDA! !!

Ja ma NEO+ sam,oczywiscie zmienne IP i mam HIGH ID,więc jak kolega napisał,nadrób zaległosci w temacie P2P


(Jr14) #5

heheheheheheehehhehehhe, jak to nieprawda?????????? Co Ty gadasz???? Przeczytałem to kiedyś w porządnej gazecie komputerowej i zachowałem se ją. Tam żadnych głupot nie piszą. Widać, że Wy nic nie czytacie pisemek.


(Szamrok) #6

Oczywiscie ze na NEO mozna miec high id. Powiedz jeszcze w jakiej gazecie komputerowej to wyczytales :smiley: Czyzby z "Komputer Swiat" :smiley:


(Asterisk) #7

Kuba - jeśli cytowałeś artykuł,

to czemu tego nie zaznaczyłeś :evil:


(Krzysiek21) #8

heh,to chyba czytałes o tym,w jakiejs,afrykanskiej gazecie komputerowej :lol:

Jak napisałem,mam NEO+ sam,dynamiczne ip,i mam highid,no,jeszcze tylko zmienic system,na XP,bo osiołki pod niego są robione,a ja mam win98,mimo tego,jesli sie dobrze go ustawi,i bedzie sie miało cierpliwosc,to "zwierz" zaczyna brykac po pewnym czasie,dosc fajnie.


(Jr14) #9

Już nic nie będę na ten temat pisał, czytałem o tym w gazecie Kompyter Świat i to nie jest afrykańska gazeta. Poza tym wszyscy myślą że się znają na kompach, a wcale tak nie jest.


(Szamrok) #10

Jednak zgadlem ze to byl przewspanialy, cudowny, profesjonalny i jakze zaawansowany artykul z KŚ :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Racja tylko ty sie znasz bo czytasz KŚ, a cala reszta to lamki :smiley: :smiley: :smiley:


(Krzysiek21) #11

powiedz mi jeszcze,jak masz SDI,to masz sam,czy dzierlone,bo jak dzielone,to wszystko wyjasnia,jestes w sieci,i daltego nie masz highid.


(fiesta) #12

Kuba nie obrażaj się ale wspomniane pismo jest dla początkujących albo co najwyżej średnio zawansowanych userów kompa. Więc dla osób ze sporym bagażem doświadczeń własnych nie jest autorytatywne. Warto czasami poczytać coś ambitniejszego w stylu "ENTER" czy "CHIP" albo czasami nowe wydawnictwo "EXPERT" Komputer Świata.


(Asterisk) #13

Znam takich, co to też uważają za chałę :cry:


(Piokry) #14

Kuba! Proponuję zajżeć na forum emule http://donkey.outs.pl/ i tam poczytać o problemach z połaczeniem. Ja osobiscie jestem w lanie i mam lowID, a jednak udaje mi sie ściągnąć co nieco, ale komp jest włączony 24h na dobę.

Co do KŚ to faktycznie gazetka dla początkujących, ale od czegoś trzeba zacząć :D. Osobiście kedyś to kupowałem i czytałem namiętnie, ale teraz już rzadko tam zaglądam, zresztą pracuje przy kolportażu czasopism więc mam dostęp do większości tytułów o tematyce komputerowej więc szkoda mi czasu na KŚ. Osobiście cenię sobie w KŚ dział z testami sprzętu. Sam skałdałem kompa wg tych testów i nie narzekam. OD 2,5 roku komp działa 24h na dobę (czasem i ponad 2 tygodnie bez restartu) a winde xp pro jak zainstalowałem prawie 2 lata temu to do dzisiaj działa bez żadnej reinstalki.


(Jr14) #15

Wiesz co, czytam po to żeby się czegoś dowiedzieć, bo tam jest dużo ciekawych rzeczy, z których waro skorzystać. Ty nie czytasz dlatego, bo niechceś się nic dowiedzieć i się nie chce poprostu.


(Szamrok) #16

Moze on nie czyta bo informacje/kursy/artykuly w KŚ sa dla niego zbyt proste i nie widzi sensu w czytaniu czegos co juz zna, a nie dlatego ze nie chce sie dowiedziec. Wszyscy wiedza, ze KŚ jest dla bardzo poczatkujacych wiec nie twierdz ze osoby nieczytajace KŚ nie znaja sie na rzeczy.


(system) #17

W zwiazku z nalotami na sieci osiedlowe admini bardzo niechetnie otwierają lub przekierowują porty :frowning: Ja czekam z utesknieniem jak w końcu skończa sie glinom środki finansowe i mój adminek mi odblokuje porty... Bo póki co to cieniutko jest - przyzwyczaiłem si do HIGH-ID i pełnej kultury, bo teraz to bity ciekną jak krew z nosa osoby niechorej na hemofilię


(system) #18

Nie prawada! Mam neo i ma HIGHID !!


(Krzysiek21) #19

:lol: zrozumcie,jedno,jesli macie adrwes publiczny,jak np,w NEO i nie jestescie w żadnej sieci,macie sami,to nie ma siły aby nie mieć HIGHID,LOWID ma sie tylko wtedy gdy sie jest w sieci,nie ma sie widocznego,publicznego IP.


(system) #20

A ja miałem coś takiego:

Raz to miałem i tylko wtedy, zanim to wywalił miałem HighID, a tak tylko Low. Na Shalom Israel.

A tak wogóle, to dlaczego prawie wszystkie serwery wyglądają na wyłączone, albo 'utracono połączenie z blebleble'.

A jak się połącze, to połączenie się zaraz urywa?