Html + BBcode na stronie WWW

Witam 8)

Czy można jakoś pogodzić HTML i BBcode, tak by na stronie HTML móc umieścić pewien skrypt stworzony dla for z BBcode?

po prostu, tak aby HTML automatycznie odczytywał

jako

itd.. ?

W php to zrobisz aby bbcode było zamieniane automatycznie na html.

w jaki sposób?

nie sprawdzałem tego, ale może ci się przyda- http://bbcode.strefaphp.net/bbcode.php

jak dla mnie wystarczyło by str_replace()

nie znam się na php :x

http://bbcode.strefaphp.net/opis.php

a wyjaśni mi ktoś jaka jest zaleta preg_replace w porównaniu do str_replace? bo nie do końca rozumiem zwłaszcza, że w manualu jest zaznaczone że w miarę możliwości zaleca się stosowanie str_replace

czyli zamiast

<?php

$str = preg_replace("#\[b\](.*?)\[/b\]#si", "\\1", $str);

?>

[/code]
 zrobić coś takiego

[code] <?php $bbcode = array("", ""); $htmlcode = array(" ", ""); $str = str_replace($bbcode, $htmlcode , $str); ?>

zwłaszcza, że w tak zdefiniowanych tablicach bbcode i htmlcode można by zawrzeć od razu znacznie więcej tagów i uprościć kod

O ile widzę to preg_replace nie spowoduje, że jezeli użytkownik napisze sam tag pogrubienia, to zostanie zamienione na odpowiedni znacznik i wszystko do końca strony będzie pogrubione…

Nemhein z tym co napisałeś masz oczywiście rację, myślałem, że może jednak jeszcze jakaś zaleta jest.

A to taki mój kod, gdyby ktoś chciał, na końcu zadanego stringu $str domyka otwarte znaczniki

<?

$str = '[b][b][b]string[/b] drugi string, nastepnie bole [b]tekst pogrubiony[/b] koniec [b][b]tekst';

$bbcode = array("[b]", "[/b]");

$htmlcode = array("", "");

$countopen = substr_count($str, '[b]');

$countclose = substr_count($str, '[/b]');

$count = $countopen - $countclose;

if ($count == 0) $str = str_replace($bbcode, $htmlcode , $str);

else if ($count > 0){

	while ($count){

		$str .= '[/b]';

		$count--;

	}

	$str = str_replace($bbcode, $htmlcode , $str);

}

echo $str

?>[/code]

A więc wytłumaczę…