Ile komp może pracować na pełnych obrotach?

Chodi o to, że jak przetwarza mi filmy z Mpeg na avi to procek pracuje na około 100% obrotów z drobnymi wahaniami i 1 pytanie ile tak może?? Dodam, że musze pracować na nim co go dodatkowo obciąża (net, openoffice itp. itd.). 2 pytanie: czy może się spalić jak np. bedzie ciągła taka praca powiedzmy 10h czy da sobie radę w sensie, że tam te jakieś wiatraczki go ochłodzą (nie znam się na hardware’rze :wink: Komp ma 2 lata, AMD Sempron 2600+, 1,61GHz, 512 MB RAM.

Teoretycznie nic, a praktycznie - każde urządzenie pod wpływem większego, ciągłego obciążenia w końcu może odmówić posłuszeństwa.

Musiałbyś pomonitorować sprzęt, czyli temperatura, statystyki pracy… Jeżeli nie dopuścisz do przegrania procka, to raczej nic nie powinno się stać (większość płyt głównych ma funkcję ostrzegania o przegrzaniu procesora).

Zalecałbym np. zwiększenie ilości RAMu, co może np. pozwolić na zmianę zarządzania pamięcią i procesów (w Windowsie można to ustawić, wszak to nie są porywające różnice…).

Jeśli masz dobre chłodzenie to nic stać się nie powinno, aby zwiększyć przepływ powietrza możesz zdjąć bok obudowy to temperatura ci spadnie trochę :slight_smile:

Niestety posiadasz AMD a one nie mają blokady przegrzania więc spalenie go nie jest trudne, wystarczy że masz trochę kurzu na radiatorze (mam nadzieje że przez te 2 lata otwarłeś bodę i wyczyściłeś wentylator i radiator bo jak nie to aż sie dziwie że jeszcze ci komp chodzi), ale jeśli dbasz o czystość to będzie chodził bez przerwy nawet kilka lat.

Jak byś posiadał procesor Intela to nawet bez radiatora się nie spali tylko wyłączy komputer.

Jak masz dobrą zasiłkę (markową), to może chodzić cały czas (w końcu po to są kompy, by chodziły, a nie stały w gablocie).

Kiepska zasiłka pod dużym obciążeniem (tu obróbka filmów) może spłonąć (a nawet bez obciążania), i zabrać z sobą parę innych części.

Złączono Posta : 19.03.2007 (Pon) 16:03