Ilość RAMU, ładuje się 1,5Gb a pokazuje 768MB


(Rysiek65) #1

Witam,

Moja płyta główna obsługuje max. 768Mb RAMU

Wczoraj zamontowałem kość 1Gb i razem mam 1Gb + 512 Mb

Jak mi system startuje to na początku pokazuje mi się

na czarnym ekranie nazwa biosa, pokazuje się też te 1,5Gb RAMU.

Jak już się system załaduje i jak wchodzę w Mój Komputer i właściwości

to tam mi pokazuje, że mam 768Mb Ramu.

I tu moje pytanie.

Czy załadowało mi te 1,5Gb Ramu jak pokazywało przed startem systemu

czy mam 768Mb tyle ile obsługuje płyta główna?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


(Sawyer47) #2

Sam sobie odpowiedziałeś. Tego się raczej nie przeskoczy. Szczerze nie wiem czy można to zmienić np. update'em BIOS-u.


(kuboludek100) #3

(witek-pl) #4

Tyle że bios widzi te 1.5 gb więc w czym innym problem. Rozumiem że system wstaje za każdym razem? Po kilku resetach dalej jest 1.5 gb w biosie? Spróbuj odpalić na jednej kości, tej pojemniejszej i napisz jaki efekt. Napisz jaką masz płytę główną.

btw flashowanie biosu jest dziecinnie łatwe, trzeba uwazać jedynie w przypadku gdy kostka z biosem jest wlutowana, wtedy może byćkapa gdy coś pójdzie nie tak...


(Rysiek65) #5

witek-pl , jak zostawiłem tylko tą jedną kość 1Gb to system się uruchamiał

ale jak zobaczyłem w Moj komputer i właściwości to w opisie komputera

było tam napisane 768Mb Ramu a bios wykrywał 1Gb.

Na innym forum pisałem jak zaktualizować bios z zaktualizowałem do najnowszego

i dalej to samo. Właśnie mam flashowanie biosu.

Tu jest mój opis biosu i nazwa płyty głównej.

http://forum.hotfix.pl/viewtopic.php?f=18&t=1862

Bios miałem F3 i zaktualizowałem do F5

Co można jeszcze zrobić by komputer widział te 1,5Gb?

Czekam na odpowiedzi i z góry dziękuję.


(karllodprogramy) #6

zajrzyj na stronkę producenta...

http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-8ir533.html

tam jest napisane że obsługuje:

* 3 x 184-pin DDR DIMM slots

* Obsługa pamięci do 2GB of DDR 200/266

-- Dodane 11.07.2009 (So) 14:59 --

może spróbuj pobrać sobie np.: Ubuntu 8.10 lub 9.4 i wypal sobie go na płytę, i go włącz,

są programy do testowania ramu zainstaluj je, może któryś zobaczy coś więcej niż te 768mb,

ale z tego co wiem w Ubuntu jest narzędzie do testowania pamięci, borykałem się z rok z problemami z kompem, nie moglem znaleźć co było nie tak, co jakiś czas system mi siadał i tylko format pomagał, bo przeważnie od razu rozwalało mi pliki na dysku, te ważniejsze, przypadkiem jak się bawiłem Ubuntu zobaczyłem że jest narzędzie do testu pamięci, (od razu jak zastartuje ci z płyty to pyta się co chcesz aby zrobił, tam jest wypróbuj, zainstaluj, coś tam i test pamięci) włączyłem i zobaczyłem jak się pokazuje multum błędów, zakupiłem nową kość pamięci i jak ręką odjął, proponuję sprawdzić może coś ci Winda nie halo jest....


(Danielm86) #7

:expressionless: Przecież BIOS wykryje i 10 GB. Płyta główna i tak tego nie obsłuży.


(patrx95) #8

karlodprogramy, nie musisz wypalać ubuntu albo jakiego kolwiek linux'a wystarczy że się wypali na płytkę memtest 86+ ale wydaje mi się że to nic nie da

...ale jak chcesz to możesz też spróbować uruchomić z liveCD ubuntu i zobaczyć też czy system obsłuży całe 1.5 GB ramu


(karllodprogramy) #9

patrx95 ja to nic nie muszę............

ale jak ma już wypalać tego twojego memtest to chyba lepiej jak wypali sobie tego Ubuntu to sprawdzi tamtym testem i włączy system z płyty jako livecd

więc po co w ogóle twój post, jedną wypowiedz zaprzeczasz drugą

jak i tak mu piszesz żeby uruchomił sobie livecd ubuntu jak wcześniej piszesz żeby sobie tego nie wypalał:

jak ja mu to napisałem wcześniej żeby sobie uruchomił Ubuntu na livecd i chyba normalne wtedy będzie wiedział ile mu Ubuntu pokaże,

może to coś Windows szwankuje, jeśli do podanej płyty na stronie producenta piszą że obsługuje do 2gb......

ale jak tam sobie chcesz twoja decyzja...............


(Ctr) #10

Ależ musisz! Musisz oddychać, jeść, pić, spać i wykonywać wiele innych czynności...

Co do tematu.

Skoro płyta obsługuje max 768mb to nie obsłuży 1,5gb. z g***a bata nie ukręcisz :frowning:


(Rysiek65) #11

Sorry wszystkich za te max. 768Mb.

Sprawdziłem na stronie producenta jak pisał karllodprogramy

i faktycznie moja płyta obsługuje do 2Gb.

Więc przeczytałem jeszcze raz post karllodprogramy i stwierdziłem

że Windows może być nie halo.

Sformatowałem dysk i wgrałem od nowa Windowsa i teraz pokazuje mi te 1.50Gb

Już wszystko jest w porządku.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim tematem

a w szczególności karllodprogramy za podsunięcie pomysłu

że Windows jest nie halo.

Teraz Windows śmiga mi dużo szybciej :smiley:


(Ctr) #12

dziwne...