Instalacja windows 7, a XP i format

Zrobiłem sobie prezent i kupiłem Windows 7… Obiecałem sobie, że tym razem sam pobawię się w “profesjonalnego informatyka” i sam wszystko zrobię… Na co mi serwisy i inne kontakty… Jako iż jestem laikiem, mam kilka, dość głupich pytań. Mianowicie chcę zainstalować Windows 7 i tu pierwsze pytanie - czy można go instalować na “czystkę” czy też konieczne jest wcześniej posiadanie systemu XP (jak to w moim przypadku). W reklamie jest napisane, że to uaktualnienie, ale zapytać można… Dodam też, że chcę zrobić przy okazji formata - co więc powinienem zrobić jako pierwsze - włożyć przy starcie systemu płytkę z XP-ekiem czy też już z Windowsem 7 ?

Proszę bardzo bez głupich odpowiedzi - problem może i śmieszny, jak i też fakt, że nigdy żadnej z powyższych rzeczy samodzielnie nie robiłem, ale znalazłem dwa poradniki (instalacja Win 7 i formatowanie kompa) Tak przy okazji, chcę się upewnić, że oryginalna płytka z Windowsem wystarczy, aby sformatować kompa - kiedyś czytałem coś o jakiś dyskietkach i płytkach, a w znalezionym przeze mnie poradniku mowa jest tylko o włożeniu płytki z Windowsem i kilku działaniach w BIOSie…

Zapewne kupiłeś windows 7 home premium box upgrade. Skoro aktualnie masz zainstalowany xp to możesz a wręcz musisz zainstalować 7 na czysto.

Przydatny poradnik:

http://windows.microsoft.com/pl-PL/wind … -windows-7

Masz zupełną rację, z tym, że w przypadku instalacji windows 7 opcja formatowania dysku jest ukryta i nie jest domyślnie proponowana.

Aby wyświetlić opcje związane z formatowaniem musisz w oknie wyboru miejsca instalacji windows 7 kliknąć na “opcje dysku(zaawansowane)”

Ustawiasz w biosie botowanie na płytę z windowsem i instalujesz ;p

Dajesz tylko “dalej” i z 30min i masz nowego windowsa… tak przy 1/4 instalacji możesz usuwać, formatować partycje…

Nie wiem co można jeszcze napisać… Instalacja jest bardzo prosta … Na pewno dasz rade;p