Mam problem w obsłudze a raczej odczytywaniu danych na mierniku ( analogowy) Niech ktos z odrobiną czasu wyłozy mi jak na wykładach o co chodzi w tym wszystkim. Mam bylejaki miernik Sunwa > link tutaj
A co tam ma być do tłumaczenia wszysko opisane jest na mierniku , pole niebieskie mierzy oporność np. rezystorów, sprawność diod , czy nawet przewodów, pole czerwone służy do pomiaru napięcia zmiennego czyli np.tego co jest w domowym gniazdku 230V, pole białe pomiar napięcia stałego np. baterie , akumulatory , zasilacze komputerowe i inne pole z DCmA do mieżenia bardzo małego poboru prądu max do 0,25Ampera , kabel w “dziurze” z + przykładamy do plusa np. akumulatora a z - do minusa (prąd stały) natomiast prąd zmienny nieistotne i ot cała filozofia. oczywiście przed dotknięciem koncówkami kabli mierzonego urządzenia należy miernik ustawić na odpowiednią pozycje , pomyłka w ustawieniu- miernik do śmieci.
Jeżeli nie jesteś pewny co do orientacyjnej wielkości mierzonej wartości, ustawiasz zakres na największy i patrzysz co się dzieje, a potem ewentualnie włączasz niższe zakresy, tak żeby odczyt był w miarę dokładny.
Oj, tym miernikiem nie zmierzysz tak dużego poboru prądu, nie widze na nim “dziurki” X10 ale możliwe że jest ale to i tak nawet max może wykonać pobór prądu do 2,5ampera. A odnośnie tej hulajnogi to skoro pali zasilacze to zapewne układ ładowania w niej jest uszkodzony, zasilacze do ładowania hulajnog podają na układ prąd zmienny dopiero układ diod przetwarza go na stały i o odpowienim amperarzu , niestety ale hulajnogi made in china te układy mają bardzi źle wykonane , proponuje udać się z hulajnogą do dobrego elektryka który zapewne poradzi sobie z tym aby takie “ładowanie” odpowiednio “zrobić”
nie oczekuj na zbytnie dokładności takim miernikiem, również z cyfrowymi miernikami z dolnych półek bywają spore problemy (mierzyłem napięcie na molexie +12V, cyfrowy miernik za jakieś 50złotych wskazywał 18V, przestraszony sprawdziłem napięcie w akumulatorze samochodowym, ale tam również ponad 50% błąd)
Te akumulatory z hulajnogi można ładować pojedynczo prostownikiem samochodowym ale taki prostownik musiałby posiadać rególacje prądu ładowania i ten prąd nie mógł by przekroczyć gdzieś 0,5Ampera , ale takie zwykłe prostowniki posiadają przeważnie tylko 2 zakresy 3Ampery i 6 Amper jest to stanowczo zadużo.
zakres dzielisz przez liczbę działek (kresek) na skali miernika (np. jeśli skala jest od 0 do 100, to dzielisz te 20V na 100, tak więc jedna kreska będzie wskazywać 0,2V, a 10 kresek to 2V
…jeśli ktoś nie zna podstaw, to może sobie błędnie tłumaczyć, że np. 10 kresek to zawsze 10V lub 10A, zależnie od tego, co mierzy…