Internet 2 mb a na testach prędkości tylko 1


(Pinky) #1

Mam taki problem otóż znajomy zmienił umowę z Neostradą z 1 na 2Mb. Jednak nadal ma 1 Mb ale nie przejmował się tym zbytnio, ostatnio zobaczył że przy centrali jest technik więc podszedł i poprosił by mu popatrzył na to. Niestety nie było mnie przy tym, technik podpiął pod swojego laptopa(pewnie przez jakiś swój modem) i pokazał mu że prędkość tutaj ma 2 Mb i że to zapewne wina rutera i nie ich sprawa. Więc zadzwonił po mnie bym na to popatrzył ale co najlepsze sprawdzałem na dwóch ruterach TP-LINK TD-W8901G oraz linksys x2000 i każdy przy kilkukrotnych testach prędkości, resetowaniu do fabrycznych ustawień i zawsze osiąga niemal dokładnie 1mb. Kolega mówił że technik nie wpisywał danych loginu i hasła, więc nie wiem co ten technik konkretnie sprawdził skoro mu wyszło 2 Mb a przy normalnym logowaniu nie ma nigdy ponad 1Mb. Jutro sprawdzę na 3 ruterze ale wątpię by ruter był problemem. Więc chciałbym spytać na jakiej zasadzie tp ogranicza prędkość? bo może to jakieś ograniczenie na loginie, skoro on go nie wpisywał.


(Qba Lukaszczyk) #2

Ale sprawdzałeś na tylko na 1 komputerze :wink:


(djosdanielos) #3

kiedy umowa wchodzi w życie bo pewnie synchronizacja jest już zmieniona tylko prędkość na loginie jeszcze nie odblokowana.druga sprawa czy kolega ten brał tez tv bo jeśli tak to prędkość wskoczy dopiero wtedy jeśli aktywuje tv

sprawdź w ustawieniach routera w zakładce status jaka widnieje tam synchronizacja czy jest 2496 / 320 kbps


(Pinky) #4

Nowa umowa na 2 Mb już od ponad miesiąca weszła w życie (bez tv), a w statusie rutera pisało że synchronizacja jest coś koło 2496 / 320 kbps, do tego ten technik mówił, że wszystko ok, to pół dnia główkowałem co nie tak z ruterem i przez wifi zabezpieczone/niezabezpieczone czy kablem Ethernet, jeden i drugi lapek i potem zmiana rutera i zawsze około 1Mb i nic więcej.

Dopiero jak zacząłem szukać odpowiedzi po forach, to znalazłem ze jest możliwość ze na centrali maja jedno ograniczenie a po loginie drugie i jedna osoba miała podobny problem bo im się zapomniało zmienić ograniczenia na loginie ale to był stary temat i tam mi nikt nie odpisał więc założyłem ten tutaj by się dowiedzieć coś wiecej. Jutro zadzwonimy do tp niech to wyjaśnią, tylko osoba z tamtego forum podobno z nimi ponad miesiąc się użerała i dzwonił co drugi dzień a oni za każdym razem mu mówili że wszystko maja ok. Więc mam prośbę co im konkretnie i zrozumiale powiedzieć by sprawdzili?? bo chyba każdy wie jak rozmowa z nimi przez telefon wygląda. Chyba, że to jeszcze jakiś inny problem :cry:


(djosdanielos) #5

powiedz że po przejściu na 2Mb linia została zsynchronizowana na 2Mb a prędkość na loginie nadal 1Mb mimo prawidłowej synchronizacji dodaj że sprawdzałeś na kilku urządzeniach i na każdym ta sama sytuacja (najlepiej pod numerem 801505505)

technik zobaczył że jest synchronizacja na 2Mb i u niego by się wszystko zgadzało


(Pinky) #6

Sprawa wyjaśniona tp przyznała że zapomniała zmienić ograniczenie na loginie. Ciekawe jak często się im to zdarza? Dzięki wielkie za pomoc :slight_smile: