Internet bezprzewodowo- do laptopa

witam :slight_smile:

proszę o poradę od czego mam zacząć, posiadam router z którego korzystam na komputerze stacjonarnym.

jak skonfigurować laptopa aby miał połączenie bezprzewodowe z internetem ?

system -vista premium .

jaki router?

większość ma bardzo przejrzystą instrukcje konfiguracji.

najlepiej ustawić DHCP i powinno wszystko śmigać (oczywiście możesz także ustawić WEP czy WPA)

/cyista

Podaj co to za router ??? bo jasnowidzami nie jesteśmy.

czy to ma aż takie znaczenie ? (jesli tak to znajdę paczkę i podam model)

router sobie siedzi na stacjonarnym “xp” a laptop jest na “viscie” jako ze jestem zielony w tym temacie, poproszę o poprowadzenie za rękę co i jak ?

Po pierwsze wykryj sięć w Windows Vista z którą chcesz się połączyć i się z nią połacz skoro router jest skonfigurowany i działa nen pod XP nie trzeba go już konfigurować

Sprawdź tylko czy router nadaje Ci IP automatycznie czy masz statyczne jak to sprawdzić bez logowania się do routera?? To proste sprawdzisz to na tym kompie z XP Wchodzisz w Panel Sterowania następnie Połączenia sieciowe Jak wejdziesz w połączenia sieciowe klikasz na żądana kartę prawym przyciskiem myszy z meny wybierasz właściwości następnie protokół internetowy TCP/IP i zobaczysz czy masz ustawione (zaznaczone) automatyczne pobieranie IP tak samo DNS (ogólnie automatycznie pobiera Ci ustawienia) czy też masz zaznaczona opcje poniżej i ręcznie wpisane wartości IP itd

Jeżeli masz wpisane ręcznie (tzw statyczne IP to nw laptopie z Windows Vista wchodzisz w Menedżer sieci i tam konfigurujesz protokół internetowy TCP/IPv4 zaznaczasz opcje podaj IP i wpisujesz IP z zakresu IP Routera inne niż masz nadane na tym komputerze z Windows XP czyli jeżeli pod XP masz np takie IP 10.0.0.2 to laptopowi nadajesz IP 10.0.0.3 Reszta ustawień czyli Brama, Maska, DNS wpisujesz takie jak na tym kompie z XP

Generalnie Adres Bramy i Adres DNS w przypadku sieci opartej o router będzie taki jak adres Routera.