Internet Netia, TP Link TD-W8960N - wysoki pingi

Witam, mam pewien problem, gram w gry sieciowe gdzie ważny jest mały ping - brak opóźnień.

Kiedyś miałem mały ping, teraz jakoś od miesiąca się zwiększył, nic takiego nie pobierałem, ani też to nie jest wirus, regularnie skanuje komputer, również to nie programy P2P.

Proszę o pomoc. :frowning:

http://pics.tinypic.pl/i/00415/au4ebbspg007.png

http://pics.tinypic.pl/i/00415/1zi4h073q4c4.png

Mój dostawca to netia.

Router TP Link TD-8960N

Karta sieciowa TP Link TL-WN725N mini USB

programik cfospeed może ci pomóc;]

skanujesz komputer fajnie ale czym przeskanuj kompa MBAM;]

Dodane sobota, 13 lipca 2013, 19:25

używasz jakieś programy do optymalziacji użyj glary utilities cleaner ccennhancer odkurzacz;]

Właśnie mam CfoSspped, ale on za dużo nie pomaga, mam faworyzacje pingu. : (

Czyszczę różnymi odkurzaczami, rejestry również.

Hej,

:arrow: A jak sytuacja wygląda, gdy podepniesz się do routera kartą sieciową przewodową?

:arrow: Może WiFi ma zakłócenia? Szczególnie, że posiadasz kartę mikro, która niestety na zakłócenia jest bardzo wyczulona.

Pozdrawiam,

Dimatheus

  1. Chodzi Ci o kabel Ethernet? Jesli tak to tak samo chodzi, bez różnicy.

  2. Nie, korzystałem też z normalnej karty sieciowej i również chodzi tak samo.

Hej,

Tak, o to dokładnie mi chodziło. Skoro przy połączeniu kablowym mamy takie same objawy, to przynajmniej możemy wyeliminować problem po stronie bezprzewodowej sieci WiFi, zasięgów, zakłóceń i tym podobnych.

:arrow: Próbowałeś ponownie uruchamiać router? Może się przywiesił i stąd takie problemy?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Jasne, wiele razy.

Hej,

W takim razie pokaż, jak wyglądają parametry linii ADSL.

Pozdrawiam,

Dimatheus

http://www.tinypic.pl/jfzm07vse0zj

http://www.tinypic.pl/x2gc3vhcjuuc

Dopiero zauważyłem że w pierwszym poście źle napisałem model routera, powinno być TP Link TD- W 8960N.

Dimatheus, jeśli możesz to popraw.

Hej,

Generalnie w parametrach łącza nie widać większych problemów - nie ma błędów w transmisji, a sygnał pozwala na osiągnięcie prędkości 5 Mb/s. Pytanie za jaką prędkość płacisz w Netii?

:arrow: Czy problemy z pingiem i prędkością netu występują tylko na jednym komputerze? Masz możliwość przetestowania łącza przy pomocy innego komputera?

Poprawione. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Mam tylko tableta, tam gdy wchodzę w speedtest i łączę się przez wifi to jest znacznie większy ping niż na komputerze. Pewnie dlatego że to tablet.

Hej,

Jeśli tablet jest zbudowany na słabym procesorze, to działanie modułu WiFi może pozostawiać wiele do życzenia. I objawiać się to będzie właśnie wysokimi pingami i zwolnieniami w przeglądaniu stron WWW.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Ale nawet gdy tableta odłączę od wifi to jest wysoki ping, nawet po przywróceniu ustawień fabrycznych routera i ponownej konfiguracji.

Hej,

Rozumiem, dlatego pytałem o inny komputer, by upewnić się, że problem nie leży po stronie samego komputera i obecności w nim na przykład szkodliwego oprogramowania. Będzie możliwość podłączenia jakiegokolwiek innego komputera do Twojej sieci - chociaż na 2 minuty, na czas testów?

:arrow: Posiadasz może jakieś inne urządzenie, którym mógłbyś zastąpić posiadany przez Ciebie router ADSL - na przykład jakiś modem ADSL od Netii?

:arrow: Przetestuj też szybkość łącza na stornie tester.netia.pl - jakie wyniki?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Niestety nie mam, ani do modemu, ani do innego komputera.

Hej,

A jakiś znajomy, sąsiad, kolega czy ktoś z rodziny z laptopem? Nikt się nie znajdzie?

Podane parametry łącza faktycznie są słabe - głównie ten ping. Prędkości też do zawrotnych nie należą. Pytanie tylko, czy uda się przetestować prędkość na innym komputerze? Bo jeśli okaże się, że na innym sprzęcie jest to samo, to zostanie jedno - zgłoszenie techniczne do operatora.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Interleave Delay określa wyrażany w milisekundach odstęp między bajtami umieszczonymi w strumieniu bitów. Im odstęp większy, tym większy czas potrzebny do transferu bitów i co za tym idzie wyższy ping.

u ciebie ten delay wynosi aż 31ms ,a przeciętnie u każdego jest to jakieś 7ms w trybie interleave ,ale jeśli linia sypie błędami to centrala nie nadąża z ich korekcją ,i potrzeba wtedy zwiększenia odstępu

jeśli masz w umowie prędkość 1Mb to może jest szansa aby dostawca zmienił kodowanie z interleaved na fast path wtedy ten odstęp wynosiłby 1ms i ping z przykładowo 70ms spadłby do jakiś 20ms musiałbyś przedzwonić do dostawcy i popytać czy jest taka możliwość zmiany z interleaved na fast path

w ustawieniach routera w zakładce Advanced setup ,i następnie DSL spróbuj różnych ustawień g.dmt , g -lite , adsl2 , adsl2+ może w którymś ustawi ci się ten Delay na niższy

jeśli wcześniej było ok ,i nie zmieniałeś ostatnio opcji prędkości u dostawcy to nie zaszkodzi sprawdzić kable ,gniazdka filtry