Internet w autobusie?

Sorki, ale nie wiedziałem, jak inaczej nazwać ten temat - chodzi mi o to, że kiedyś jadąc autobusem zauważyłem gostka, który wyciągnął laptopa i buszował sobie po internecie - ale skąd on miał sieć w autobusie?? Jedynie co mi przyszło do głowy to to, że może laptop łączył się z jego komórką, a ona z siecią? Jeśli tak to co trzeba mieć, by takie połączenie ustanowić? Moja komórka ma opcję Bluetooth albo podczerwień, ale nie wiem, czy to to… a laptop co by musiał mieć?

Sorki za może banalne pytania, ale jestem zielony w te klocki :expressionless:

Jeśli komórka i laptop będą miały Bluetooth, to będziesz mógł tak, jak ten gość.

Podczerwnień odpada, bo porty podczerwieni obu urządzeń muszą się “widzieć” - w autobusie, to kłopotliwe- z resztą nie tylko w autobusie.

lub poprostu miał internet z jakieś sobie sieci komórkowej

Myślę, że sosen86 , ma rację. Internet z komórki (GPRS itp) jest trochę drogi, co innego Internet w abonamencie (Orange free,

Era Blueconnect itp). Myślę, że gość z tego właśnie korzystał. Może nawet, z którymś z tych pięknych laptopów, które “dorzucają”.

Internet za zryczałtowaną opłatą abonamentową można mieć z komórki, gdyż można wykupić go jako usługę do posiadanego numeru (w niektórych sieciach) i używać w tym celu telefonu (niekoniecznie dodatkowego modemu).

Można też wykupic standarowo z dodatkowym modemem, ale na czas pracy w Internecie włożyć tę nową kartę SIM do telefonu, (tylko, że w tym przypadku ma to mało sensu).


Moja pierwsza odpiwiedź dotyczyła wyłącznie kwestii technicznej bezprzewodowego połączenia laptop/telefon/Internet.