IP wewnętrzne czy zewnętrzne?


(Adriannowak260184) #1

Witam - Mam internet u pewnego usługodawcy a konkretnie "Wisłanet" Postanowiłem zrobić emigracje z starych łącz do nowych a co za tym idzie moja predkosc zwiekszyła sie z 512kbps do 3mb problem w tym ze wczesniej wpisywałem recznie IP które wygladało tak 80.54.126... natomiast teraz gdy wchodze w start uruchom cmd wpisuje ipconfig IP wyglada tak: 192.168.202... a w przypadku stron internetowych gdzie moge sobie zobaczyc swoje IP jest ono stare czyli zaczyna sie od 80...Z tego co mi wiadomo IP zaczynajace sie od 80 jest zewnetrzne natomiast od 192 wewnetrzne.Pytam dlatego ze mam problem z pewna gra która mi czesto do tej pory umialała czas a obecnie nie moge w niej byc hostem moge grac na czyims serwerze natomiast nie moge sam zakładac serwera...Mógłby mi ktos w koncu wytłumaczyc czy mam IP zewnetrzne czy wewnetrzne i dlaczego nagle nie moge byc hostem moze jakies porty mam poblokowane?Wczesniej nie miałem problemow z hostowanie az do dzisiaj kiedy mi zalozono nowy stary internet...


(pysiu) #2

Bedąc w sieci na zewnątrz widać ip serwera ( routera ) za pomocą którego łączysz się z internetem i dla tego na wszystkich stronach bedzie widoczne ip zacznające się na 80 a w kompie widzisz przyznane IP wewnętrzne :slight_smile:


(M@ster) #3

Dokładnie tak jak mówi pysiu, z tym że to nie świadczy o tym czy ma publiczny IP czy nie, bo nawet mając publiczny sytuacja może wyglądać tak samo (np: ja tak mam :wink:, ale mam przekierowane porty na swój komputer). Jednakże skoro nie możesz być już hostem, to na 99% straciłeś publiczny IP.


(Adriannowak260184) #4

Wracając do tematu mam jeszcze jedno pytanko...W jaki sposób mógłbym sprawdzić który port w grze odpowiadający za hostowanie jest zablokowany?