Jak bootować cd z widowsem xp?


(Ruka) #1

Chciałbym sformatować dysk i wgrać od nowa xp.Dowiedziałem się że trzeba z bootować cd z xp ale ja tego nie umiem.Prosę o pomoc.

Z góry dzięki.


(Pb121) #2

Musisz ustawic w biosie, zeby odczytywalo najpierw cd-rom potem stacje dyskietek i dopiero na koniec dysk...nie wiem jaki masz bios czyli dokaldnej instrukcji nie napisze...w kazdym badz razie, sprobuj wrzucic plyte z windowsem do napedu i uruchom ponownie kompa:)...jesli pojawi sie: Przycisniecie dowolnego klawisza spowoduje rozruch dysku, to wcisnij powiedzmy"enter" i dzialaj:)


(Kamillozo) #3

Odpalasz kompa. Zatrzymujesz startowanie systemu wchodząc do BIOSu. Ustawiasz sobie w sekwencji bootowania na pierwszej pozycji CD-ROM. Zapisujesz zmiany. Startuje instalator Win XP. Po sprawie.


(Zbych ) #4

niekoniecznie, nowsze biosy posiadają możliwośc ustawienia z 3 lub 4 źródeł jednocześnie a przy ustawieniach standartowych wygląda tak:

i przy tych ustawieniach w takiej kolejnosci zostaną przeszukane urządzenia


(Pb121) #5

Heh...przez "musisz" nie rzumiesz chyba"zrob to koniecznie bo komp wybuchnie"??:wink:...mozna to ustawic w kilku kombinacjach...a za slowka lapac to tak nieuprzejmie:]


(system) #6

ja e moim Asusie A7v880 podszas starru naciskam F4 i pokazjue sie duze okienko z napedami z ktorych mozna botowac, wygodiejsze bo bez wchodzenia do BIOSu


(Ruka) #7

Próbowałem różnych metod ale nie chce się bootować.

1kiedy już ustawiłem w biosie żeby się botowało

1 cd rom

2 floopy

3 ide-0(czy jakos tak)

Przy wyświetlaniu tych informacji ,przy włączaniu komputera

pirze mi coś ża cośtamcośtam cdrom not found

cośtamcostam flooty not found

Głównie mi chodzi o to że chce sformatować dysk i wgrać nowego xp.

(może są inne sposoby)

Bardzo przoszę o szczegółową pomoc (krok po kroku)


(Nif666) #8

(Damian) #9

W biosie widze masz dobrze ustawione.

Nie masz przypadkiem dwóch CD-room'ów i wsadzasz poprostu do niewłaściwego ??