Jak chronić się przed Keyloggerami

Witam serdecznie.

Chciałbym prosić Was o pomoc w wykryciu opcjonalnego (jestem prawie pewny, ze jestem posiadaczem owego wirusa) keyloggera i informacje o metodach zapobiegania tego problemu w przyszłości.

Jako, ze jestem zielony, prosiłbym o wszelkie instrukcje w dalszym postępowaniu.

Moja dotychczasowa ochrona ograniczała się do skanowania całego komputera od czasu do czasu.

Chciałbym uniknąć formata.

Ochrona przed takim malware może być realizowana w różny sposób, a zależy to od Twoich umiejętności między innymi, o czym poniżej:

  • Wykrywanie sygnaturowe czasem wspomagane heurystyką czyli to, czym dysponują wszystkie programy anty-malware popularnie zwane “antywirusem”. Posiadają one co jakiś czas aktualizowane sygnatury/definicje czyli opisy znanych już szkodników i dzięki temu podczas pracy w tle lub skanowania na żądanie są w stanie je wykryć…heurystyka zaś to mechanizm pomocniczy tutaj, który działa na zasadzie wykrywania podobieństwa do znanych szkodników - jeśli coś jest podobne, to ten mechanizm o takim zdarzeniu poinformuje i niekoniecznie może to być infekcja. Do wyboru masz więc sporo programów, a ze skanerów uruchamianych na żądanie mogę polecić Malwarebytes Anti-Malware czy Emsisoft Emergency Kit - obydwa dostępne tu na portalu