No właśnie. Zastanawiam się nad kupnem panoramy i dręczy mnie pytanie: jak zachowają się gry nieobsługujące rozdzielczości widescreen na monitorze panoramicznym? Czy wszystkie tak samo? Obraz zostanie sztucznie rozciągnięty? Może zostać niewyświetlony?
Jak temu przeciwdziałać? Podobno są jakieś mody to poszczególnych produckcji które to naprawiają. NIe ma jakiegoś uniwersalnego programu?
Oczekiwałbym pełniejszych odpowiedzi - jakoś wątpię, żeby nie dało się temu zaradzić. Poza tym w obecnie wydawanych grach jest do wyboru rozdzielczość “widescreenowa”. A czy w panoramach nie można regulować szerokości ekranu ręcznie - guzikami umieszczonymi na panelu? Jeśli się da, to problem ten da się w ten sposób rozwiązać. Prosżę o odpowiedź kogoś kto ma z tym doświadczenia.
Jeśli dany tytuł (gra) nie obsługuje natywnej rozdzielczości ekranu, można poradzić sobie z tym na co najmniej kilka sposobów:
Interpolowanie grafiki (dopasowanie) rozdzielczości gry do rozdzielczości ekranu [zniekształcenia obrazu nie muszą być duże -> należy wybrać rozdzielczość najbliższą natywnej rozdzielczości ekranu];
Wyświetlanie grafiki (gry) bez dopasowania do rozdzielczości ekranu z równoczesnym jej wyśrodkowaniem (obraz jest minimalnie pomniejszony, ale bez jakichkolwiek zniekształceń);
Ręczna modyfikacja dostępnych rozdzielczości gry (sposoby modyfikowania plików konfiguracyjnych znajdziesz w necie - z pewnością nie jest to sposób 100%);
Generalnie chodzi o to, żeby na matrycy o rozdzielczości np. 1280x800 nie ustawiać rozdzielczości nie będącymi jej podwielokrotnościami (a przynajmniej jednej z jej składowych).
P.S. Pozycja 2 dostępna z poziomu zaawansowanych ustawień sterownika karty graficznej.
P.S. 2 Posiadam kilka starszych (nie starych) tytułów gier, które nie obsługują w żaden sposób trybu “wide”, ale zapewniam Cię, że grafika w nich nie wygląda tak tragicznie.
Wielkie dzięki wszystkim, którzy mężnie stawiali opór memu nudziarstwu w tym temacie, a szczególnie xyzpoland’ owi za to, że pomógł mi podjąć ostateczną decyzję - kupuję panoramę.