Jak odzyskać dane?

Ostatnio xp odmówił mi posłuszeństwa. Komp się nie włącza, a instalator xp nie chce działać. Instalowałem już viste i linuxa, ale żaden z tych systemów po instalacji nie chce się uruchomić. Format twardziela pewnie załatwiłby sprawę, ale mam na dysku różne ważne dane które chciałbym odzyskać, m.in. zdjęcia. Jak mam to zrobić ? Czy istnieje jakiś program dzięki któremu bez uruchamiania systemu operacyjnego zgram te dane na PŁYTKĘ albo PENDRIVE’A?

Proszę pomóżcie! !!

Linuksem w wersji livecd lub podłącz u kogoś ten dysk i przegraj dane.

Spróbuj ściągnąć LIveCD i wtedy zgrać te ważne pliki na coś.

Da się uruchomić jakiegoś Linuxa z Live CD??

A czy musi to być koniecznie linux? Bo w jego obsłudze jestem kompletnie zielony… Czy xp live cd byłby również dobry?

Nie widziałam wcześniejszych postów, przepraszam za powtórkę :slight_smile: wydaje mi się, że nie ma czegoś takiego, jak xp Live Cd, chyba, że się mylę…

Na warezie są, ale nie radzę ściągać bo to nielegalne. Kiedyś przeglądałem neta to widziałem XP Home na USB, ale niewiem czy to jest LiveCD.

Chyba jest… Właśnie ściągam… Zajmuje coś koło 200 MB.

Po co Ci xp livecd?

Ubuntu (najlepiej 7.04 lub 7.10) jest do pobrania, oczywiście legalnie, jako livecd i jest banalny w obsłudze dzięki środowisku graficznym GNOME. Na pewno dasz radę :smiley:

Czy linux wykryje mi sterowniki do pendrive’a ? Bo xp w ogóle go nie widzi.

Włóż go przed ładowaniem systemu i jak pendrive działa to go powinien wykryć.

Aktualnie te dane przenisłem na dysk D, oczywiście wcześniej sformatowany i dysk C sformatowałem linuxem w systemie plików Fat32, bo w NTFS linuxem nie można. Jak włączam kompa to wyświetla się napis żebym włożył jakąś bootowalną płytkę.

CZY KTOŚ MOŻE MI ODPOWIEDZIEĆ DLACZEGO INSTALATOR XP NIE DZIAŁA???

JAK MAM ZAINSTALOWAĆ WINDOWS XP?

Do formatowania używaj GParted

Zobaczysz przy okazji, czy bootowanie działa.

Sprawdź tą płytkę z instalką windowsa na innym komputerze.