Jak ominąć autentykację SMTP?

Witajcie Drodzy Użytkownicy Forum!

 

Jestem początkującym administratorem sieci i właśnie staram się wprowadzić do użytku narzędzie do monitorowania sieci o nazwie NetXMS. Program sam w sobie jest genialny moim zdaniem (i jeszcze darmowy!), ale są w nim pewne niedociągnięcia, które zawodowi administratorzy są w stanie przeskoczyć. Niestety ja mam z tym problem. Serwer NetXMS’a funkcjonuje na wirtualnej maszynie, lokalnie. Chciałbym ustawić powiadomienie mailowe w sytuacjach istotnych dla całej sieci, niestety program nie obsługuje autentykacji SMTP w związku z czym jeśli serwer pocztowy nie jest w tej samej sieci, nie jestem w stanie wyjść na zewnątrz sieci z tą wiadomością (a serwer pocztowy firmy jest na nazwa.pl). Czy istnieje jakaś opcja by stworzyć coś w postaci serwera pocztowego “pośredniego”, który przeprowadziłby autoryzację tego programu i przekazał wiadomość dalej do nazwa.pl ?

 

Pozdrawiam,

beli.

Ja podobny problem rozwiązałem za pomocą ssmtp.

Napisz chociaż co masz za system… Na szybko jakiś postfix, lub inny MTA + smarthost auth i ślesz do localhost. Windows: http://emailrelay.sourceforge.net/userguide.html#SH_1_15

Zastanów się, czy nie Nagios - ze względu na większą popularność łatwiej wyguglać jakiś problem, znaleźć plugin do wymyślnych konfiguracji etc.

Zazwyczaj autoryzacja SMTP nie jest potrzebna, jeśli używamy serwera SMTP który obsługuje skrzynkę adresata. Np wysyłamy od samego siebie, do samego siebie przez swój SMTP. Ta opcja działa tylko na porcie SMTP 25.

2 uwagi:

Serwer pocztowy może taką wiadomość zakwalifikować jako spam, ponieważ zwykle nie zgadza się nadawca z rekordem SPF.

Port 25 często jest blokowany przez dostawców Internetu właśnie z powodu wykorzystywania tego manewru przez wirusy do rozsyłania spamu.