Jak podkręcić Core 2 Quad Q6600?

(Amox) #1

Witam chciałbym podkręcić swojego Quada z 2,4 Ghz do około 2,6 Ghz (Chyba że da sie spokojnie bardziej).W co dokladnie mam wejść w biosie i co oprucz taktowania zmienic.Do ilu stopni w stresie moze sie nagrzewać.Niestety mam chłodzenie BOX’owe które oczywiście moge wymienic.

(adam749) #2

Masz trochę o OC tego procka tu.

(Tyon) #3

Hej.

Generalnie q6600 ma zablokowany mnożnik, chyba , że masz procka ze steppingiem G0 - wtedy możesz kręcić naturalnie.

Inny sposób to (również) podkręcanie szyny FSB - z 266 na 290 MHZ; jak zmienisz na 333 MHZ to masz procka na 3GHZ :slight_smile:

Oczywiście wszystko zależy od procesora i płyty głównej.

Jak się nie da w BIOSIE to spróbuj jakimś softem - pełno na sieci, pewnie też jest w sterach od płyty głównej jakiś fajny programik.

Asus, Gigabyte go dają - ja w ASUSIe mam na 333 MHz i rzeźnię w grach… :smiley:

O zmianie napięcia i chłodzenia chyba nie muszę wspominać…

Pozdrawiam.

(Amox) #4

Owszem ostatnio sprawdzałęm i mam G0 :smiley: niepowiedzialem ze sie nie da u mnie w biosie ale nie wiem w co wejść dokladnie :stuck_out_tongue: a jaki program byś polecił no i czy oczywiscie jak zmienie na 333 MHz i na 3 Ghz to czy zmienic chłodzenie procka?? Teraz procek w stresie nie przekracza 58 stopni.

W dniu 26.06.2008 , o godzinie 23:18 został dopisany post przez Inferno6

Znaczy jakie chłodzenie byś polecił :stuck_out_tongue: i na jakie zmienić napięcie bo sie zabardzo nie znam :expressionless:

W dniu 26.06.2008 , o godzinie 23:20 został dopisany post przez Inferno6

Płyta Główa Asus P5N-E SLI nVidia nForce 650i SLI

(Lukaszalewski) #5

odpowiadam:

ostrożnie bo proc może się zagotować.

Poczytaj to http://forum.pclab.pl/t373817.html

i to http://www.turboclocks.yoyo.pl/bios.html

(Ciupa Michal) #6

podaj fundusz na nowe chłodzenie :slight_smile:

(Amox) #7

Do 120 zł noo góra 150 zl :smiley: aa mam jedno pytanie jak wspomniałem jestem zielony w kreceniu procka.Chodzi o zmiane taktowania procesora czy to sie podnosi odrazu np z 2,4 na 2,8 czy to jest jakis mnożnik cos przez cos?

W dniu 26.06.2008 , o godzinie 23:48 został dopisany post przez Inferno6

Co sądzicie o tym http://www.komputronik.pl/Wentylatory_/ … ,id,39012/

(Mariosti*) #8

Scythe infinity i spokojnie 3ghz 24/7 przy względnej ciszy.

A podkręca się stopniowo, sprawdzając coraz bardziej wyżyłowane ustawienia.

To o czym mówisz to właśnie mnożnik, ale jak wspomniano jest raczej zablokowany, przynajmniej w górę.

(Amox) #9

Czyli np. Wystarczy zostawic podstawowe napiecie i tylko taktowanie w gore np do @,8 Ghz a puzniej 3 Ghz to zmienic napiecie na wyzsze??

W dniu 26.06.2008 , o godzinie 23:52 został dopisany post przez Inferno6

Do 2,8 GHZ * a Scythe katana 2??

(Ciupa Michal) #10

słabe chłodzenie, nie bierz go, jeśli masz fundusz do 150zł to bierz Scythe Mugen za 150zł

bardzo dobre chłodzenie, ciche i wydajne

tak jak powiedział Mariosti z Mugen’em możesz kręcić na 3GhZ 24/7 :slight_smile:

(Amox) #11

Mam płyte główą z Asusa i w biosie nie widzałem takiej opcji gdzie moge podniesć taktowanie procka ;/ .A jakie napiecie proponujecie do 3 Ghz i czy Scythe Katana 2 nie utrzymała by tego procka po OC w razie gdy bym sie przeliczył z funduszami :D??

(Jacek Jako) #12

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=3426-8

(Amox) #13

Da rade na Boxowym chłodzenniu dojsc do 2,66 Ghz??

(Ciupa Michal) #14

da radę (nawet na 3GhZ da na BOX’owym) tylko chodiz o temp. ten procek jest gorący (proces technologiczny 65nm) nawet bez OC, więc po OC będzie jeszcze goretszy co wpływa na wydajność/długość “życia” procka

więc najlepiej kupić chłodzenie dla tego procka jeśli chcesz robić OC :slight_smile:

fundusz do 70zł

Pentagram Karakorum za 67zł

fundusz do 140zł

Scythe Mugen za 135zł

polecam drugi, jest lepszy, ale jeśli masz ograniczone fundusze to ten pierwszy też będzie ok :slight_smile:

(Amox) #15

Dzieki :smiley: narazie raczej nie będe podkręcał Procka bo nie wiem co trzeba zrobic w biosie a moze poradzisz cos mi tutaj viewtopic.php?f=19&t=252887

(adam749) #16

Wchodzisz w BIOSa i szukasz opcji do zwiększania FSD, napięć itd…

PS. Od kiedy procesor to nazwa własna?? Pisze się z małej!!

(Amox) #17

Znalazlem W Biosie FSB i tam bylo 1066 Mhz ale nie wiem czy o to chodzi ;/ a jak o to to o ile to zwiekszyć??

(Jacek Jako) #18

u mnie też tak jest , 1066 to jest 266 i potraktuj to jakby było 266 , pamiętaj że wynik całego procka jest x9

(Amox) #19

Ale jest 1066 i to jest tak jak 266 i to daje 2,4 Ghz a jak bede chcial dac 2,5 Ghz to wyjdzie 280 czyli mam ustawic 1080??

(Jacek Jako) #20

tak