Jak sformatować poprawnie dysk twardy?


(Szymonnowak4) #1

ELO

Jak sformatować dysk twardy . podajcie mi metode krok po kroku

mam windowsa xp i NTFS


(ak6) #2

Poczytaj przyjacielu trochę na forum a jak nie znajdziesz odpowiedzi na konkretny problem to napisz

Wpisz w szukajkę formatowanie dysku i zobacz ile tego tu było.

CZYTAJ :slight_smile:


(Adrian) #3

systemowy czy nie?


(Szymonnowak4) #4

tak systemowy

Złączono Posta : 27.10.2006 (Pią) 17:17

własnie nie wyszukałem mojego problemu bo jak raz sformatowałem system to zainstalowałem nowy xp i system chodził wolniej i czego to jest przyczyna sposobu formatowania(wybrałem pwlny format) czy płyty instalacyjnej?

Złączono Posta : 27.10.2006 (Pią) 17:17

własnie nie wyszukałem mojego problemu bo jak raz sformatowałem system to zainstalowałem nowy xp i system chodził wolniej i czego to jest przyczyna sposobu formatowania(wybrałem pwlny format) czy płyty instalacyjnej?

Złączono Posta : 27.10.2006 (Pią) 17:18

własnie nie wyszukałem mojego problemu bo jak raz sformatowałem system to zainstalowałem nowy xp i system chodził wolniej i czego to jest przyczyna sposobu formatowania(wybrałem pwlny format) czy płyty instalacyjnej?


(Pioters) #5

Jak masz płyte z Win Xp to:

  • uruchamiasz kompa ponownie

  • wchodzisz do biosu i ustawiasz First Boot Device jako CD-ROM - zapisujesz

  • wkładasz plytke z winXp do napędu i czekasz az pojawi sie :"dowolny klawisz spowoduje rozruch z cd...." i naciskasz

  • czekasz aż zładuje pliki i wchodzi do zarządzania partycjami

  • po kolei wciskasz: enter, F8

  • pownineś teraz miec wgląd do swoich partycji

  • usuwasz partycję na ktorej masz zaintalowanego WinXp i tworzysz ją ponownie

  • wybierasz ją i enter --> formatuj na (np. NTFS) i enter

  • dalej już nic nie musisz robić, komp sam sformatuje partycję, załaduje pliki konfig. i zainstaluje windowsa

Podczas instlacji poprosi cie jeszcze o klucz produktu i wsio.


(Szymonnowak4) #6

dzięki Piotres bo to chyba o to chodziło że jak formatowałem to nie zwracałem uwagi na partycje a to wtedy się usówa kiedy ma sie usunąć partycje wtedy kiedy pokazują się kopie systemu czy jak pokarzą się dyski?


(ak6) #7

Jak pokarzą się dyski (o ile dobrze cię zrozumiałem). Będziesz mógł usunąć istniejące partycje, założyć nowe, formatować, lub po prostu formatować istniejące partycje lub dyski.


(Pioters) #8

napisz troche jaśniej o co chodzi. I stawiaj kropki na koniec zdania :slight_smile:


(Szymonnowak4) #9

no to napisze jak ja to zrozumiałem:

-wkładamy płytkę xp.

-dowolny klawisz spowoduje rozruch cd...

-ładują mi się składniki do instalacji

-potwierdzam enter

-potwierdzam f8

pokazują mi się kopie systemu

-usówam partycje na którym pokazany jest dysk c i robie nową , (rozmiary partycji itd.)

-robie pełen format

.......formatowanie

-instaluje xp (serial xp,opcje regionalne itd.)

chyba coś pokręciłem :cry:


(ak6) #10

Jeśli chcesz możesz usunąć partycję z dysku c ale nie musisz możesz ją po prostu sformatować

Formatujesz każdą partycję osobno.

ale wystarczy sformatować na początek partycję c - resztę będziesz mógł formatować z pozycji zainstalowanego Windows


(Szymonnowak4) #11

ak6

o ile cię zrozumiałem:

nie muszę usówać ani robić partycji

i moge sformatować pozostałe dyski

ale jak to robiłem to ZARAZ PO FORMATOWANIU KOMP CHODZIł WOLNO na zamykaniu systemu mi nie zależy choć nawed krótko się zamykaALE JAK SIę łADUJE SYSTEM TO NIEBIESKA BELKA PRZECHODZI 12 RAZY


(Pioters) #12
  • w punkcie 3 nie ładują ci sie pliki do instalacji tylko m.in. stery do obsługi partycji i inne badziewie

  • enter naciskasz aby potwierdzić że chcesz przystąpić to instalacji nowej kopi windows

  • F8 to akceptacja licencji microsoft

i teraz pojawiają ci się partycje dysku np: ja mam dysk 160GB podzielony na 3 partycje (to są moje partycje- jakby co)

  • SYSTEM

  • DOKUMENTY

  • GRY

i te trzy partycje pokazują mi sie w oknie!

  • chcesz sformatować systemową to wybierasz tą z systemem i naciskasz to co trzeba aby ją usunąć (chyba L -- zreszą tam wszystko pisze)

  • po usunięciu będziesz miał napis "obszar nie przydzielony" i będzie on takiego rozmiaru jak ta usunięta partycja. Wybierasz go i © utwórz partycję, a dalej:

formatuj na (np. NTFS) i enter

  • dalej już nic nie musisz robić, komp sam sformatuje partycję, załaduje pliki konfig. i zainstaluje windowsa

Podczas instlacji poprosi cie jeszcze o klucz produktu i wsio.

Tylko nie zapomnij po instalacji wejść do BIOS`u i ustawić First Boot Device na HDD bo bedzie ci zawsze odpalać w pierwszej kolejności z plyty

to ile masz tych kopii?


(ak6) #13

Jeśli dobrze robisz format (a tu raczej nie można się pomylić) to wina leży gdzie indziej.

Opisz dokładnie problem.


(Pioters) #14

racja

NIE musisz usuwać partycji. Możesz ją tylko sformatować. Ja zawsze usuwam dla pewności, że wszystko będzie git.


(Szymonnowak4) #15

NO DOBRA :

nie da się dokładniej. po prostu nie rozumiem tego zaraz po zresetowaniu kompa po formacie belka powinna śmigać 2-3 no może 4 razy a nie 12. ludze czy ja mam coś niesprawne procesor dysk twardy itp?

hihi dzięki za wytrwałość i ćerpliwość wam

Złączono Posta : 27.10.2006 (Pią) 18:13

Pioters ja chce robić tak

zrobie 2 partycje i z 1 systemem a 2 z dokumentami ,programami itp.

mam dysk 80 g. tam trzeba dać rozmar w MB jak to zrobić i potem jeszcze sformatować oby dwie partycje


(Pioters) #16

moze dysk zamula i dostęp to plików jest poowolniejszy. Jaki dysk. Stary czy nowy. Charkał wcześniej?

Złączono Posta : 27.10.2006 (Pią) 18:24

Najpierw stwórz pierwszą partycję. Bedzie na SYSTEM i daj jej

7-10 GB MAX. ilość przyznaego miejsca piszesz w MB czyli 7000 - 10000MB (na windowsa, patche, łatki, programy, plik stronnicowania, itp) - ALE JEJ NIE FORMATUJ JESZCZE!

Teraz stwórz drugą - reszta dostępnego miejsca zostanie wybrana automatycznie ( tu możesz wwalić pliki instalacyjne, muze, obrazy, wideo i gry :slight_smile: ) TEJ TEZ NIE FORMATUJ!

Wejdź na tą systemową i teraz naciśnij enter i wybierz tryb formatowania na NTFS. A dalej juz wiesz.


(Szymonnowak4) #17

yhy wiem ale czy nie będzie się mulił komp? dysk 3 lata temu kupiłem i raz musiałem go zanieść do serwisu mówili że do wywalenia (no wiesz mam małego brata geniusz coś nabroił były jakieś komplikacje :lol: )ale w maju tego roku był kupowany nowy dysk (80 g)

Złączono Posta : 27.10.2006 (Pią) 22:07

a mam jeszcze pytanie za jakiś czas kiedy bode formatował dysk to formatuje tylko partycje z systemem czy usówam oby dwie i robie nowe partycje?


(ak6) #18

To czy ci będzie mulił czy nie to my tego nie wiemy.

A w przyszłości możesz w razie potrzeby formatować dowolną partycję. Jeśli będziesz robił reinstalkę to tylko c, i w ten sposób zostawiasz dane na d. Jeśli będziesz chciał wyczyścić partycję z danymi to będziesz formatował tylko d, i w ten sposób ocaleje system.


(Szymonnowak4) #19

aha

Złączono Posta : 28.10.2006 (Sob) 12:25

nie rozumiem