Jak skonfigurować internet radiowy w Ubuntu 7.10?

Witam.

Po uporaniu sie z instalacją Ubuntu 7.10 mam problem z kofiguracją internetu. Mam internet radiowy karta WT-2000 PCI AirLive Turbo Wireless PCI Adapter, moja sieć “Sigma_4”. Po wpisaniu komendy:“sudo modprobe rt WT-2000PCI” odpowiedź: “module rt not found”. Przeszukałem internet i forum, próbowałem rózne rzeczy ale nie udało się.

Po uruchomieniu Mandrivy 2008 z CD live wykrywa mi kartę jako: RaLink RT2561/RT61 802.11gPCI wlan0, wyktywa dostępne sieci w tym moją.

Jestem początkujący w Linuksie, prosze o pomoc. Pozdrawiam.

Jak każdy :stuck_out_tongue:

Sprawdź czy nie ma ‘wirelles connection’ w System> administracja > sieć

Tam wszystko powpisuj jak należy

Próbowałem ustawiać w System>administracja>sieć, ale nic mi nie wyszło

Myślę, że Ubuntu nie wykrywa mojej karty bezprzewodowej (ale nie jestem pewien), “MODULE RT NOT FOUND” przetlumaczyłem ze słownika “MODUŁU RT NIE ZNALEZIONO”. Tylko nie wiem czy użyłem własciwego polecenia (sudo modprobe rt …), moze ktos by mi podpowiedział jak jeszcze mogę to sprawdzić.

Gdy wpisałem w terminalu: “iwconfig” wyszło mi to:

Zastanawiam się czy nie trzeba użyć narzędzia do konfiguracji NdisWrapper. :frowning:

lo to jest loopback czyli faktycznie nie widzi Twojej karty

Dzięki Airborn, teraz przynajmniej wiem czego szukać dalej.

No więc zainstalowałem aplikację umożliwiającą konfigurowanie kart radiowych, które nie są wspierane w Linuksie “NdisWrapper -utils-1.9”.

Ale przeczytałem, że aby ndiswrapper ładował sie przy starcie trzeba zrobić to:

I teraz nie wiem jak to wpisać. Czy najpierw polecenie z pierwszej linijki i Enter a następnie z drugiej i Enter czy też obydwa w jednej linii i Enter?

Pozdrawiam.

Jeśli chodzi o mandrivę to niestety lepiej obsługuje karty wifi niż ubuntu, ale ubuntu w wersji od 7.04 powinien bez problemu wykrywać wifi, przynajmniej większość ralinków :slight_smile: