Jak ustawić język systemu na polski?

(Loretta1316) #1

Problem jak w tytule. Od dwóch miesięcy mam laptopa, który na dodatek został skonfigurowany w sklepie, w którym został zakupiony (w Mediaekspert, jakby ktoś miał wątpliwości). Niestety, cokolwiek nie instaluję, wszystkie programy (prócz gier) typu GIMP, Chrome, scrobbler Last instalują się po angielsku, ponieważ z jakiegoś powodu wykrywają one język systemu jako angielski (mimo iż cały system jest po polsku, nawet w ustawieniach w panelu sterowania wybrany jest polski). Nie mam pojęcia jak to zmienić, jestem zielona w tych sprawach. Będę wdzięczna za pomoc.

(Lukaszptak) #2

Może po prostu ściągasz angielskie wersje tych aplikacji? Radzę pogrzebać w ustawieniach (po angielski settings) i znaleźć opcje dot. języka (Language) i tam poszukać język polski (Polish). A jeżeli i to nie pomoże, to można w ostateczności pobrać pakiety polonizacyjne.

(Loretta1316) #3

Wszystkie instalatory są po polsku, są to dokładne kopie tych, jakie wykorzystuję na innym komputerze (PC).

Co do zmian ustawień jest to o tyle trudne, że niektóre programy (typu GIMP) nie mają opcji zmiany języka, przez co język trzeba zmieniać w jakiś zawiły sposób w ustawieniach systemu. Aż strach mi instalować Photoshopa (którego również mam w polskiej wersji językowej). Znając życie stanie się to samo co z konkurencyjnym programem.

(Mariuszbudny79) #4

neotrim , Przecież napisała, że system ma po polsku, więc po co podajesz jej angielskie nazwy ustawień?

loretta1316 , Sprawdź czy tu masz ustawiony język polski:

jzyk.th.jpg

Kliknij na "Kopiuj ustawienia" i w nowym oknie zaznacz obie opcje, które się tam pojawią (dotyczące kont użytkowników) i zatwierdź OK.

Sprawdź też pozostałe zakładki tego okna czy w nich wszędzie jest język polski ustawiony. W ustawieniach klawiatury skasuj wszystkie inne niż "polski programisty"

(Loretta1316) #5