Jak utworzyć sieć złożoną z 2 routerów?

Witam, mam problem z zasięgiem w domu, posiadam 2 routery, jeden nowy i drugi stary, pierwszy to linksys WAG54 z jakiegoś 2005 roku? I nowszy, NETGEAR DGND3700, oba obsługują adsl, bo mam internet z neostrady. Jednak jak podłącze jeden i drugi do internetu po kablach telefonicznych to żaden wtedy nie działa. Tutaj jest moje pytanie, jak skonfigurować te routery aby netgear był głównym, a linksys tylko dodatkowym rozprowadzającym sygnał, może to być rozwiązanie po kablu ethernet albo wifi, dla mnie nie ma znaczenia, ogólnie jestem mocno zielony w sieciowaniu, ale router ustawić potrafiłem pod neostrade, wiec i temu może dam rade.

PS. Czy będzie mi potrzebne soc jeszcze po za 2 routerami i kablem ethernet(chciałbym wykorzystać to co mam, bez dodatkowych kosztów jak się da)

Pozdrawiam.

tafmasterpl, nie potrzebujesz nic więcej poza routerami, kablem sieciowym i dobrymi chęciami.

 

Dimatheus, “(ą, ć, ę, ń i tak dalej)” to nie są “znaki diakrytyczne”.

powiem Ci jak ja zrobiłem w podobnej sytuacji do Twojej. mam dwa linksysy: wag160n (z zepsutym portem dsl) i 320n. 320 robi za główny, z niego do 160 pociągnąłem ethernet i wpiąłem się w port LAN, ustawiłem w nim takie samo ssid i hasło, tylko inny kanał i wszystko działa. chociaż użądzenia nie chą się automatycznie przełączać międy routerami dopóki nie stracą w ogóle połączenia ale ja to robię ręcznie jak wychodze np. do ogrodu

Hej,

 

Do automatycznego przełączania się pomiędzy kolejnymi punktami dostępowymi potrzebna jest architektura zgodna z IEEE 802.11r.

 

Jedna ważna sprawa - w routerze, który będzie działał jako dodatkowy wyłączamy serwer DHCP.

 

Pozdrawiam,

Dimatheus