Witam serdecznie. Przesiadłem się ostatnio z GeForce 8500GT na Radeon HD 4670 (1gb) . Zainstalowałem sterowniki dołączone do boxa:
Wersja sterownika 8.561.0.0 z Catalyst Control Center.
Ku mojemu zdumieniu okazało się że w panelu sterownika nie można wyłączyć Antyaliasingu i Anizotropowego Filtra. Można ustawić albo na 2x albo pod kontrolą aplikacji. Żadna z tych opcji mnie nie satysfakcjonuje. Jest jakaś metoda wyłączenia tychże funkcji karty graficznej?
Przy okazji zapytam. Może ktoś przetestował lepsze sterowniki do tego modelu. Bo w ilości fps jest znacznie lepiej niż na poprzedniej karcie ale za to krawędzie przedmiotów położonych blisko ekranu podczas szybkiego ruchu są dziwnie poszarpane. (oczywiście chodzi mi o grę typu first-person shooter) Na 3 poprzednich GeForcach jakie używałem tego nie było.
Wie ktoś gdzie można zmienić hasło na forum?
Czekam cierpliwie na odpowiedź i dziękuję z góry wszystkim zainteresowanym.
Odinstaluj sterowniki do grafiki (z Dodaj/usuń programy), przeczyść komputer CCleaner (pliki+rejestr), ściągnij najnowsze sterowniki do swojej karty graficznej (http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx) i zainstaluj je, ściągnij najnowszego DirectX i zainstaluj go.
Jeżeli wcześniejsze instrukcje wykonałeś poprawnie we właściwej kolejności, to możesz instalować bez żadnej zabawy z poprzednio zainstalowanym DirectX.
Nie wiem po co ktoś kazał Ci instalować starsze sterowniki, absolutnie tego nie rób. Jeżeli chodzi o sterowniki ATI i pakiet Catalysta to najnowszy jest 9.10 czyli z października a najnowszym sterownikiem GPU jest obecnie 8.661 i ten pakiet zainstaluj. Dzięki najnowszym sterownikom zyskujesz nowe funkcje GPU których wcześniej nie miałeś, obraz jest lepszy, poprawiają one również grafikę w grach likwidując jakieś nie dociągnięcia, źle wyświetlane elementy itp.
Jeśli chodzi o wyłączenie AA i AF to odpowiedź jest prosta -nie da się tego zrobić, bo po prostu nie ma takiej opcji. Ale pocieszę Cię; do niczego to Ci się nie przyda. Jeżeli myślisz ze odciążyło by to system to się mylisz. Aplikacje i tak potrafią same sobie sterować ustawieniami DX i openGL nic Ci nie da jakiekolwiek ustawianie na sztywno. Np taki Bioshock mimo wyłączonej synchronizacji pionowej na sztywno w Catalyst i tak ją włącza, baa mało tego, synchronizację można wyłączyć dopiero w opcjach gry, tylko że po wyłączeniu gry i włączeniu jej ponownie opcja ta wraca na swoje stare miejsce i się sama włącza, dziwne to trochę, bo wygląda na to że wytwórcy gry zupełnie się nie liczą z wolą klienta ignorując jego wybór, ale tak patrząc na czołówkę gry wcale się nie dziwię bo logo i reklama Nvidi jest w nią wpleciona na samym początku. Tak jeszcze kończąc; trzeba zawsze sprawdzać tą opcje po włączeniu gry, bo chyba nie musze mówić że synchronizacja pionowa powoduje drastyczny spadek FPS a reakcje myszki są mocno opóźnione. Tak jeszcze gratuluje dobrego zakupu ATI których obraz jest lepszy i kolesie tak nie oszukują jak w Nvidi gdzie kosztem FPS GPU pogarsza obraz, nie po to daje tyle kasy na PixelS 4.0 żeby mieć tak na prawdę PixelS 2.0.
Na razie produkty ATI są bardziej zaawansowane i wykonywane już w procesie 40nm, wystarczy spojrzeć na specyfikację Radeona 4670 ma on OpenGL 2.1+ DirectX 10.1 i PixelS 4.1 podczas gdy podobno wydajniejszy i szybszy Geeforce 9600 obsługuje tylko OGL 2.1, DX 10 i PS 4.0 a i tak nie wiadomo jak to robi
Domyślam się że moderator skasował wypowiedz o której mówisz bo Adalbert dobrze podpowiadał. Mam na myśli że po instalacji sterowników które polecił rzeczywiście sterownik GPU opatrzony jest numerem 8.661.
Szczerze mówiąc nie chodzi mi o odciążenie systemu lecz o wygląd samej gry. Mówię tutaj o Couter-strike 1.6
Gdy grałem jeszcze na karcie opartej o chipset nvidii w sterownikach można było wyłączyć AA i AF i było widać różnice w grze. Tymczasem pozostawienie tych ustawień na “Pod kontrolą aplikacji” skutkowałem dyskomfortem gry. Opcje CSa są ubogie w ustawienia więc ani AA ani AF nie był zmieniany z poziomy gry a z poziomu sterownika. Przyzwyczajenie zostało stąd chciałem uzyskać taki sam efekt w moim nowym Radeonie. Nie da się - trudno. Nie da się - szkoda.