Jak w Excel 2013 ukryć formułę i komórkę jednocześnie móc ją skopiować np do notatnika?

Cześć, mam Office 365 personal i w Excelu 2013 chciałbym uzyskać taki efekt by móc ukryć formułę i komórkę jednocześnie móc ją skopiować np do notatnika? Jest to wykonalne? Dzięki z góry. :slight_smile:

A od czego są makra?

Hej,

A formuła na być ukryta łącznie z komórką? Rozumiem, że do notatnika ma być kopiowana cała formuła, a nie wartość?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Tak formuła ukryta łącznie z komórką.I drugie pytanie: Tak do notatnika ma być kopiowana cała formuła.

Jeżeli chodzi o jedno pole, to możesz ukryć wiersz / kolumnę w której się znajduje, a obok umieścić klawisz kopiujący formułę do schowka.

@drunkula Okej a mógłbyś napisać jak to zrobić?

Załóżmy że masz jakieśtam dane w komórkach B2:D41. Formuła znajduje się w E3.

  1. nagrywasz makro które:
  • zaznacza komórkę E3

  • kopiuje zawartą w niej formułę (czy tam wartość, cokolwiek - ważne żeby dobrze to wyklikać).

  • zatrzymujesz nagrywanie i zapisujes makro

  1. ukrywasz całą kolumnę E

  2. wstawiasz przycisk gdzie Ci wygodniej. kiedyś były na pasku formularzy, teraz niestety nie pamiętam

  3. prawoklik na przycisk -> przypisz makro

  4. wybierasz wcześniej zapisany kod

 

Ewentualnie możesz przeczyścić kod w vba ze śmieci - przy takich operacjach i podstawowej znajomości angielskiego od razu widać która linia co robi. No i zostajesz programistą vba, a nie userem excela :wink:

Hej,

Teraz nie trzeba wstawiać elementów formularzy, bo makro można przypisać do dowolnego obiektu - na przykład narysowanej figury czy obrazka.

Pozdrawiam,

Dimatheus