Cześć, mam Office 365 personal i w Excelu 2013 chciałbym uzyskać taki efekt by móc ukryć formułę i komórkę jednocześnie móc ją skopiować np do notatnika? Jest to wykonalne? Dzięki z góry.
A od czego są makra?
Hej,
A formuła na być ukryta łącznie z komórką? Rozumiem, że do notatnika ma być kopiowana cała formuła, a nie wartość?
Pozdrawiam,
Dimatheus
Tak formuła ukryta łącznie z komórką.I drugie pytanie: Tak do notatnika ma być kopiowana cała formuła.
Jeżeli chodzi o jedno pole, to możesz ukryć wiersz / kolumnę w której się znajduje, a obok umieścić klawisz kopiujący formułę do schowka.
Załóżmy że masz jakieśtam dane w komórkach B2:D41. Formuła znajduje się w E3.
- nagrywasz makro które:
-
zaznacza komórkę E3
-
kopiuje zawartą w niej formułę (czy tam wartość, cokolwiek - ważne żeby dobrze to wyklikać).
-
zatrzymujesz nagrywanie i zapisujes makro
-
ukrywasz całą kolumnę E
-
wstawiasz przycisk gdzie Ci wygodniej. kiedyś były na pasku formularzy, teraz niestety nie pamiętam
-
prawoklik na przycisk -> przypisz makro
-
wybierasz wcześniej zapisany kod
Ewentualnie możesz przeczyścić kod w vba ze śmieci - przy takich operacjach i podstawowej znajomości angielskiego od razu widać która linia co robi. No i zostajesz programistą vba, a nie userem excela
Hej,
Teraz nie trzeba wstawiać elementów formularzy, bo makro można przypisać do dowolnego obiektu - na przykład narysowanej figury czy obrazka.
Pozdrawiam,
Dimatheus