Jak wentyl pod P4 socket T?


(Qbek50) #1

poszukuję dobrego wentyla pod P4 2,80. Tylko prosiłbym o nie podawanie linków z allegro.

THX 8)


(Xiao19) #2

http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=15413


(Qbek50) #3

a nie bedzie kłopotów przy montażu ? :?


(Xiao19) #4

raczej nie

masz dokladna instrukcje.>> w jezyku PL

pamietaj tylko o dobrej pascie np.

GEIL - 5% CU, srebra (prawdziwego 100%)

lub Arctic Silver 99% sproszkowanego srebra

ewent. (stezenie takze ok 5%)

ceramiczna ciut gorsza

:wink: :wink:


(Qbek50) #5

ten kama co mi podałas jest ok. Ale znalazłem jeszcze takie urządzonko

Thermaltake® Combo Cool Tower 112 - Heatpipe

Co to jest i czy jest lepsze ?

http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=12759

?


(Xiao19) #6

jest zdecydowanie lepsze ,a czemu juz ci wyjasniam jest to zrobione na podstawie

urzadzen

HeatPipe - czyli rurek zazwyczaj miedzianych sluzacych jako

spoiwo

polaczenia podstawy radiatora z gorna (radiator o gestej sieci listkow) AI lub CU

tak jak na fotce

wew. takich rurek znajduje sie gaz ktory

swoja wlasciwosc

wykorzystuje z przenoszenia ciepla do osrodka zimnego w >>kierunku zimniejszego

materialu ktorym jest gorna podstawa tegoz radiatora

gaz ktory moze zostac uzyty to np. freon

jest chyba najlepszym gazem o tych wlasciwosciach

i coraz czesciej sie wykorzystuje razem z parownikem

jak poniekad wiadomo najlepszymi

rozwiazaniem jest wykorzystanie podstawy

radiatora jako

zloto ,lub CU - (najlepiej odbiera cieplo od chipsetu procka)

ale wolno oddaje i sie nagrzewa i tu przyszla na mysl konstruktorom wykorzystanie miedzianych HeatPipe

z gazem by jak najszybciej oddac cieplo z dolnego rejonu radiatora do gornej w ktorym stosuje sie czesciej aluminium

AI - najszybciej oddaje cieplo do otoczenia

by jeszcze lepiej schlodzic gorna czesc

dodaje sie 92mm wentyle o ok 52CFM

wydajnosci

lub stosuje sie tunel powietrzny z 2 wentyli

ustawione

w jednym kierunku

przewiew >>>

im wieksza liczba rurek HeatiPipe tym szybciej nastepuje rozproszenie ciepla

chyba to oczywiste


(Qbek50) #7

a nie lepiej wziąść jakieś chłodzenie wodą ? Czy to sie wogóle opłaca ? 8)


(Xiao19) #8

jak jestes majsterkowicz

zlota raczka

to czemu nie

i nieboisz sie zalaniem wody >>>

chociarz szczerze mowiac wyniki konstrukcji wyzej opisanej sa jednak lepsze niz chlodzenia woda

i do tego tansze

wiec polecam ci HeatPipe

bezpieczenstwo i wydajnosc

w 1

:wink: :wink:


(Qbek50) #9

ok dzięki Kamcia_18 wezmę to poleciłaś mi. A wiem ze jesteś dobra jeżeli chodzi o sprzęt 8)