Jak zablokować aktywność arkusza excela?

Słuchajcie sprawę mam dość nietypową.

Mój pseudo przełożony, kierownik kierowników cały czas łazi do mnie, żeby mu coś robić w excelu. A to zestawienia, wykresy, obliczenia etc. Sam poza włączeniem kompa nie potrafi zrobić w nim nic. Wpadłem na pomysł, żeby zrobić tak, że:

  1. Zablokować możliwośc edycji tego co ja zrobię, czyli chyba najlepiej arkusza. Ale żebym ja mógł zrobic.

  2. Zrobić tak, żeby na każdym wydruku był podpis: Wykonał Jan Kowalski.

  3. Wszelkie formuły - niewidoczne dla tych, którzy sobie to drukują tylko a nie mają praw zmian.

Da radę zrobić te 3 punkty? Będę wdzięczny. Na pewno jest jakiś posób na to. nie jestem programistą, a excela wykorzystuję do obliczeń. Na to pozwala moja wiedza i w zupełnosci mi to wystarcza.

Ps. oczywiście chodzi mi o stałe zapisanie tych 3 punktów. Tak, żeby każdy tworzony arkusz miał te cechy. Bo tak to sobie mogę pozmieniać, ale jak zapomnę to mój misterny plan w łeb weźmie.

Tak się chyba nie da zrobić. Można by stworzyć jakieś makro, które by to robiło, ale wystarczy tylko uruchomić Excela bez obsługi makr i już to nie będzie działać.

No dokładnie. W sumie to ten koleś nie wie co to makra więc też by wystarczyło :slight_smile:

Klikasz w jakąkolwiek komórkę bez żadnych formuł (inaczej będzie ona widoczna na pasku formuły).

Zakładka Recenzja -> Chroń arkusz/skoroszyt -> odptaszkowywujesz wszystko i wpisujesz hasło -> OK -> Potwierdzasz hasło -> OK.

Teraz arkusz/skoroszyt jest zablokowany, a przycisk Chroń arkusz/skoroszyt zmieni się w Nie chroń arkusza/skoroszytu.

Te czynności musisz powtarzać przy każdym blokowaniu/odblokowaniu arkusza i bez makr tego się nie uprości.

Natomiast podpis na każdym wydruku zrobisz tak:

Zakładka Wstawianie -> Nagłówek i stopka