Jak zainstalować Ubuntu obok Windowsa7

Cześć, jeżeli zły dział to przepraszam i proszę o przeniesienie. Dziękuję :slight_smile:

Do rzeczy - czy można na jednym dysku twardym mieć dwa systemy? Mam zainstalowanego Windows 7 Ultimate 32bity i chciałbym zainstalować jeszcze Ubuntu. W szkole na informatyce przyszedł kiedyś starszy uczeń i z pendrive’a włączył Ubuntu. Proszę o linki do poradników i skąd pobrać ubuntu i jak wybrać ubuntu czy windows 7 przy starcie systemu.

wiem, że trzeba wypalić chyba ubuntu na płycie. a można wgrać jakoś ubuntu na pendrive’a? plik pewnie w formacie ISO.

Mój sprzęt to:

-windows 7 ultimate 32 bity

  • 2gb ram

-intel pentium d 2,8ghz

-geforce 7950gt

oraz internet 2mb/s

Bardzo proszę o pomoc :slight_smile:

Dodam, że jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy komputerowe i lubię modować Androida w telefonie :slight_smile:

Pozdrawiam,

Filip

Tak, można mieć dwa systemy a nawet i więcej.

Do obejrzenia: Linux: Instalacja systemu

Do przeczytania: Ubuntu > Instalacja systemu

Google nie gryzie a szukanie nie boli.

Po zainstalowaniu systemu Ubuntu podczas startu komputera wybierasz który system chcesz uruchomić, ot wielka filozofia.

Tak można. Szczegóły? Google nie gryzie a szukanie nie boli.

http://www.komputerswiat.pl/poradniki/programy/linux/2012/03/instalujemy-ubuntu-1110-obok-windows.aspx

Na przykład z http://www.dobreprogramy.pl/Ubuntu-13.0 … 14139.html

Sprawdź Universal USB Installer, uruchom, na pierwszym ekranie klikasz I Agree, następnie z rozwijanej listy wybierasz Ubuntu (wybierasz wersję jaką ściągnąłeś np. 13.04), wskazujesz plik iso z systemem, Step 3 wybierasz swój pendrive (tylko się nie pomyl), na koniec klikasz Create, musisz jeszcze potwierdzić sformatowanie pendriva i powinno zacząć się kopiowanie plików. Na zakończenie procesu powinno pojawić się Installation Done, Process is Complete!

Podłącz pendrive do komputera i w biosie lub w boot menu ustaw bootowanie z pendrive.