Jak zainstalować Win XP w miejsce ME

Chce wyrzucić win Me z kompa mojego brata i zainstalować mu Winodws XP Home Edition. Nie mam płytki Windowsa Me (nie znam się i nie wiem czy jest ona potrzebna czy nie). Jak zainstalować Wina XP bez płytki z Millenium ??

Zulut , w takim bądź razie odpal płytkę z XP i podczas instalacji sformatuj partycję z Win Me.

sformatować partycje z me i na niej zainstalować xp

Wchodzisz w BIOS > advanced bios features > first boot deviace ustaw na cdrom > esc > save&exit setup. Potem wkładasz płyte z Win XP i odpalasz go przed uruchomieniem ME (pokaże się aby uruchomi z CD to naciśnij dowolny klawisz) i dalej postępujesz wg instrukcji na ekranie.

Wam dwóm (Olcia i mati75) to nie wiem o co wam chodziło :stuck_out_tongue: Wiem, ze do sformatowania me trzeba mieć dyskietke startową, a ten komputer wogle się nie uruchamia (jakiś wirus). Naszczęscie adam749 znakomicie mi wytłumaczył, jak zrobić to w prosty sposób :slight_smile:

Czyli jak włoże po ponownym uruchomieniu kompa płyte z Xp, to będzie ok ??

Tzn. mam być chłopakiem?? Skoro tak, to zmienię płeć :smiley:

zwalczyć go należy :slight_smile:

Przecież napisałam (dobra, napisałem) wyraźnie i jasno…

po co dystkietka. Była ona potrzebna w czasach systemów opartych na dosie. Bootujesz komputer z płyty xp i przy wyborze partycji do instalacji formatujesz partycje me i na niej instalujesz xp.

Czy ja mówiłem, że jesteś chłopakiem ?? :smiley:

Nie zwalcze tego wirusa, jeżeli windows mi się nie uruchamia

A jak mam dwie partycje C - na której jest windows, i jeszcze jakąś, na której są dane (wirus tez tam moze być) ??

Jak nie masz tam ważnych danych to tez ją sformatuj.

tak

Zulut ,

może.

Gdzie to sie ustawia ?? Czy jest tam opcja “sformatuj obie partycje” w instalatorze windows xp czy jak ??

Najlepiej to sformatuj systemową i zainstaluj Winde, a potem sformatuj drugą spod systemu lub spod konsoli odzyskiwania.

masz instrukcję : http://www.stronamini.pl/windows_xp/instalacjaxp.php