Jaka gra łatwiejsza do zrobienia- zwykła czy przeglądarkowa?

Mam takie pytanie … nie wiedziałam w jakiej to kategorii ale zastanawiam się jaką grę łatwiej stworzyć… przeglądarkową (np. “Romadoria” ujrzałam ją na reklamie lub"plemiona" czy tam nie wiem jeszcze co…) czy tez taką na do sprzedaży na płytkach (jakaś wyścigówkę czy coś)

Zależy, co rozumiesz przez “łatwiej”. Przy grze przeglądarkowej dużym problemem jest zapewnienie odpowiednio mocnego serwera etc. Jeżeli chodzi o samo pisanie kodu, to łatwiej grę przyglądarkową. Jednak przy przeglądarkowej trzeba znacznie większy nacisk kłaść na zabezpieczenia i optymalizację.

Tak czy siak, trzeba umieć pisać w miarę optymalny kod, wszędzie musi być optymalny, ale w normalnej grze przekłada się to na fps więc łatwiej coś sknocić. Gra przeglądarkowa jest o wiele łatwiejsza ze względu na ubogość i prostotę ;]

Jak się w normalnej grze coś “sknoci” to właśnie będzie trochę mniej FPS albo jakiś bug. Jak coś sknocisz w grze przeglądarkowej, to zaraz będziesz miał pady serwera, wykradane dane, “hacki”, boty etc, więc - mimo że przeglądarkowa łatwiejsza - jak coś skopiesz to bardziej “zaboli” :slight_smile:

No akurat co do normalnej gry, haxy / boty to również nie problem. Z tym że ktoś to musi napisać. W grze przeglądarkowej nie ma zabezpieczenia przeciw botom. W normalnej grze również lecz do niej już potrzeba bardzo dobrego programistę by tego bota obsłużył (lub twórcę gry który robi bota na podstawie kodu gry). Co do gier przeglądarkowych, trzeba by losować nazywać przyciski / nazwy zmiennych / kolejność przycisków etc by uniemożliwić botom granie w naszą grę. Bowiem gdy przeglądarkowe są zbyt proste by było na tyle trudno użyć / napisać własnego bota.