Jaka może być szybkość internetu przy takich parametrach?

xDSL linestate up (downstream: 10574 kbit/s, upstream: 1089 kbit/s;

output Power Down: 18.5 dBm, Up: 12.0 dBm;

line Attenuation Down: 34.0 dB, Up: 17.5 dB;

snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.0 dB)

Witam,

Od kilku dni internet działa mi z prędkością 10Mb. Czy z łącza o parametrach podanych powyżej można coś jeszcze wyciągnąć? Zupełnie nie potrafię odczytywać tych danych.

Wszystko, jak najbardziej, w normie.

Jeśli chcesz znać rzeczywistą prędkość twojego neta to zrób pomiary na http://speedtest.net/

A jak chcesz wiedzieć jaką jakość ma twoje łącze i czy nie gubi pakietów to dowiesz się tego na http://www.pingtest.net/

Wydaje mi się, że autor tematu pytał zupełnie o coś innego niż mieli na myśli koledzy powyżej.

Raczej autor chciałby się dowiedzieć czy w przyszłości będzie mógł zamówić wyższą usługę np 15Mbps na tym samym łączu fizycznym.

Ja nie odpowiem bo nie znam się na tym.

pozdrawiam

Czy mógłbyś chociaż w dużym skrócie wyjaśnić na jakiej podstawie się to ocenia, a właściwie bardziej o wartościach progowych tych pomiarów ?

Już mówię dokładniej o co chodziło. Od paru dni korzystam z taryfy No Limits Netii - dostaję taką szybkość jaką wytrzyma moje łącze. Przydzielono mi ok. 10Mb. Teraz wszystko ładnie działa i nie zrywa połączenia. Sprawdzałem już na różnych stronach z testerami prędkości łącza i pobieranie to ok. 9,7Mb, a wysyłanie 0,6-0,8Mb. Ping 14ms.

Chciałem się tylko dowiedzieć, czy mam jakieś podstawy (techniczne) żeby dzwonić na infolinię i prosić o podwyższenie prędkości.

Jak już pisałem, nie bardzo się na tym wszystkim znam, ale wydawało mi się, że snr sprawia, że linia osiągnęła już granicę swoich możliwości.

Bardzo bym prosił, tak jak Kolega bor1904 o wyjaśnienie, jak ocenia się możliwości łącza, jak określa się wartości progowe tych wszystkich parametrów.

Z góry dziękuję.

z ciekawości zapytam, jesteś nowym klientem operatora, czy przedłużałeś umowę?