Jaki aparat cyfrowy do 2500zł

Witam

Od jakiegoś czasu moja wysłużona Minolta Dimage7 zaczęła odmawiać posłuszeństwa. Konkretnie przy próbie łapania ostrości na jasnych obiektach wyłącza się i twierdzi że akumulatory są rozładowane. Ale mniejsza z tym. Postanowiłem zainwestować w coś nowego bo ten aparacik zaczął drażnić mnie jakością zdjęć. Jak widać w temacie poszukuję czegoś w cenie do 2500zł brutto. Nie chodzi mi tutaj o lustrzankę z wymiennym obiektywem (Nikon D70s wypada fajnie ale do tego zdałby się obiektyw, a tutaj cena nie jest mała) ale o aparat którym będę mógł sfotografować pszczółkę na kwiatku do ulotki dla pszczelarzy jaki modelkę na sofie dla meblarzy i piękną panoramę Moskwy dla bura podróży. Nie jestem profesjonalnym fotografem. Ważne jest dla mnie aby aparat charakteryzował się następującymi właściwościami:

jest to aberracja.

ja bym się na Twoim miejscu jeszcze zastanowił nad tym Panasoniciem, chociaż nie spełnia on jednego z Twoich podstawowych założeń

ostrość łapie się ręcznie na pierścieniu, co wydłuża troszkę czas, ale daje znacznie większą kontrolę nad zdjęciem

no ale… zobacz może jeszcze FujiFilm FinePix S9600 oraz Samsung Pro815, z tym że tutaj również spodziewaj się ogniskowej i przesłony sterowanej pierścieniami z obiektywu

Nie wiem czy dobrze się wyraziłem ale pisząc “łapanie ostrości” chodziło mi o focus :slight_smile: a domyślam się że to robi też automatycznie lub ręcznie? (stara minolta miała możliwość wyboru). I właśnie na dużej szybkości tej czynności mi zależy. Czy przy matrycy 10MP wykonywanie zdjęć przy mniejszej rozdzielczości niż maksymalna skutkuje poprawa jakości? Znalazłem kilka sampli z Panasonic’a FZ50 i wyglądają jakby malowane akwarelami. Nie wiem czy to wina silnej kompresji czy ta matryca jest faktycznie do kitu.

Foto1

A tutaj drzewa na ostatnim planie wyglądają jak domalowane akwarelami. Tragedia.

Foto2

Takiej kichy to nawet moja stara minolta nie odstawiała.