Jaki komputrer kupić?


(Metal Chopin) #1

Witam:) niedługo mam zamiar zakupić nowy komputer, tzn. cały zestaw komputerowy. Mam do wydania ok. 7000- 8000zł. Nie znam się za bardzo na tych sprzętach. Wiem że chciałbym mieć:

  • monitor LG Flatron L245WP panoramiczny 24 cale

  • 2048 ram (lub więcej jeśli zmieszczę się w budżecie)

  • procesor AMD Athlon 2*4800+ wydaje mi się bardzo dobry

  • mysz LOGITECH G7 Cordless Laser Mouse

  • klawiatura moze byc na kablu byleby była z niskimi klawiszami

  • na reszcie się nie znam

Proszę o propozycje które ułatwią mi zakup.


(Kinga Ka) #2

Nie radze kupować Ahlonów. Kup lepiej C2D


(Tomek) #3
Nie radze kupować Ahlonów. Kup lepiej C2D

A to dlaczego nie ma kupić Athlona. są to bardoz dobr procki i bardzo wydajne.


(Byku 15) #4

Moze dlatego, że C2D są lepsze :? Jesli sie ma 7-8tys to nie pakuje sie w athlony.


(Chrucik) #5

BigLou Nie wiesz nie gadasz !!

JA polecam proca na AM2 gdyż jak AMD wyda 4 rdzeniówki na AM2 bedą wydajniejsze od 4 rdzeniowych intelów .... :slight_smile:

Poza tym:

Abit KN9 270zł

2x 1gb 800Mhz a-data 320zł

Athlon 4800+ 473zł

8800 GTX XFX 1700zł

Enermax Liberty 500W 420zł

Dvd Plextor 150zł

obudowa według uznania

No i jeszcze jakieś Creative Audigry 70zł

Około 4 tys. za ten sprzęt dolicz sobie jeszcze monitor (ja się na nich nie znam) I mysz klawiaturę ....


(Gawamawa1) #6

procesor:

Intel Core2 Extreme QX6700 QuadCore 2,66 - 2300zł

karta grafiki:

GEFORCE 8800gtx - 2000zł

ramy:

GoodRam DDR2 2 x 2GB 533MHz - 900zł razy 2 - 1800zł 8gb ramu;d:D

płyta:

Abit KN9 - 270zł

zasilacz:

Enermax Liberty 500W 420zł

ale bestia:D:D

zostanie ci jakieś 1200zł na monitor:D


(Byku 15) #7

Śmieszne rzeczy :roll:

rzeczywiscie


(Pbk24) #8

Ja bym chciał wiedzieć do czego taki komp za 8 tyś pln. Jeśli do internetu, oglądania filmów itd to 3 tys wystarczy. Resztę zainwestować i po 2 latach kupić kolejnego kompa a po następnych 2 latach kolejnego. Czyli w ciągu np. 6-8 lat cały czas będziesz mieć kompa na czasie.

Wiesz mi tak jest najlepiej. Wiem to z własnego doświadczenia. Wywaliłem na kompa blisko 7 tys pln, a na co dzień używam nowiutkiego lapka z Allegro za 1500 (turion64 km-36, 1 gb ramu, 60 GB HDD, XP HE- DE version) i o dziwo jestem bardzo zadowolony. Szkoda mi tych pieniędzy na zakup kompa stacjonarnego. No ale drugi raz tego błędu nie popełnię.


(Tomek) #9
zasilacz: 

Enermax Liberty 500W 420zł

Tak, zwłaszcza do kompa za 8 tyś zasilacz 500 W. Śmiech na sali. Proponuje Tagan lub chieftec 700 W.

GoodRam DDR2 2 x 2GB 533MHz - 900zł razy 2 - 1800zł 8gb ramu

A przepraszam po co 8 GB ramu. To ma być serwer czy PC?

Poza tym jesli to ma być stacja robocza do pracy w specjalisycznym oprogramowaniu to tylko AMD opteron a nie żaden C2D


(Błażej) #10

Abit AB9 QuadGT

Intel Core 2 Duo E6600

G.Skill / Mushkin / Crusial / Corsair / Patriot 4X1GB 667/800MHz

8800GTX

Seagate Barracuda 250GB/320 - dać w RAID

ENERMAX LIBERTY 680W / Antec 700 :stuck_out_tongue:

Lepsego sprzętu nie ma sensu składać bo niedługo same nowości będą - proce płyty


(Metal Chopin) #11

No tak ale jak kupie proca z taktowaniem 2,5 ghz to nie pojda mi gry i programy na 3ghz? ja sie tam nie znam...


(Chrucik) #12

A co On będzie prostownik do akumulatorów robił z tego koma czy co ??

No to możeod razu tagana 1100W Co A może ze 2 takie połączyć ...

O czym Ty w ogóle piszesz ?? Do czego tam 700W Do sprzętu jak mój mówicie że 450W (amacrox) to będzie dobrze .... A taki amacrox uciągnie z palcem sprzęt który zaproponowałem .... A więcej wat to więcej ciepła i wyższa temperatura którą trzeba usuwać zasilacza ....

Jak ja nie lubię jak ktoś takie głupoty gada ....


(Metal Chopin) #13

a tak nawiasem mowiac to jaka bede mial roznice jak bede mial proca dwurdzeniowego a czterordzeniowego? czy podczas amatorskiego uzytkowania typu filmy gry itp wyczuje jakas roznice?


(Chrucik) #14

Chopin jak na razie na 2 rdzenie gier jest jak na lekarstwo ale to się zmieni ... A te 4 rdzenie to jeszcze nie polecam kupować bo to się jeszcze zmieni tak jak Pentium D i Core 2 Duo niby i ten 2 rdzenie i ten ale różnica kolosalna ... więc moim skromnym zdaniem to nie kupuj jeszcze 4 rdzeni dopiero jak AMD wyda to wtedy bym kupił gdyż będzie wiadomo kto szybszy: AMD czy Intel ... :slight_smile:

A np Vista + 4 rdzenie może być śmiesznie możesz konwertować film sprawdzać anty wirem dysk grać w gre i jeden rdzeń masz jeszcze wolny ... :slight_smile:


(Members92) #15

Płyta główna EVGA nForce 680i SLI Mainboard Premium [122-CK-NF68-AR]zawiera: karta muzyczna, karta sieciowa

Pamięć RAM PDP Patriot Dual 2x 2GB DDR2 800 MHz CL5

Karta graficzna GeForce 8800 Ultra EVGA 768MB TV & 2x DVI (PCI-E)

ProcekIntel Core2 Duo E6700 2.67 GHz (S775) BOX

zawiera: wentylator procesora

Dysk twardy IDE/SATA Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, ATA/100, zapis prostopadły)

i do tego Enermax Liberity 500W i jakaś buda aaa i oczywiście dobre chłodznko czyli Scythe Infinity i kręcić,kręcić i jeszcze raz kręcić :smiley:


(Metal Chopin) #16

czyli jaka dokladnie dwurdzeniowke z taktowaniem powyzej 3ghz polecasz?


(Byku 15) #17

A po co ci tyle :?: Magia MHZ :?: Ja mam C2D 1,86GHZ,a jest kilka razy lepszy od tych wszystkich Pentium D 3,5GHZ czy wiecej


(Metal Chopin) #18

mowilem juz programy i gry nba 3ghz pojda na 2ghz?


(Byku 15) #19

Pojdą bez najmniejszego problemu bo to procek dwurdzeniowy, a MHZ czy GHZ teraz nie liczą sie prawie wogóle tylko proces technologiczny.


(Metal Chopin) #20

no to przedstaw mi konkretną roznice miedzy athlonem a intel core duo.