Jaki monitor min. 24", 16:10, 1920x1200

(addos) #1

Witam

Zastanawiam się na zmianą monitora LCD 22" na 24".

Aktualnie: 22" Samsung 223BW, 16:10, 1680x1050

Planuję: minimum 24", 16:10, 1920x1200

Preferencje:

1. Nie jestem grafikiem. Z reguły: filmy Full HD, internet, tekst

2. Niski pobór prądu podczas działania i po wyłączeniu

3. Brak pisków z cewek

4. Możliwość uzyskania dosyć dużego przyciemnienia ekranu: nie lubię jak bije po oczach (szczególnie w nocy)

5. W miarę dobra czerń

6. W miarę równomierne podświetlenie

7. Matryca matowa - żadnych świecących czy błyszczących

8. Obudowa monitora już mniej istotna: może być matowa ale może być i błyszcząca

9. DVI-D - koniecznie

10. Minimum 2 gniazda, najlepiej 2x DVI-D, albo DVI-D i HDMI / DisplayPort

11. Ewentualnie Pivot ale niekoniecznie

12. Ewentualnie USB ale niekoniecznie

13. Ewentualnie czytnik kart ale niekoniecznie

Monitor, który aktualnie posiadam spełnia w stopniu zadowalającym punkty od 4 do 10.

Co do punktu 2 to aktualnie wygląda to tak:

Znajomy pożyczył mi urządzenie, które podłącza się pomiędzy gniazdkiem elektrycznym a urządzeniem, które sprawdzamy.

Z moim monitorem wyszło tak:

9,32 W - wyłączony (przyciskiem) ale wtyczka oczywiście w gniazdku

28,08 W - działający

Najciekawsze jest to, że w instrukcji jest napisane, że w spoczynku pobiera 1 W :smiley:

Po 4 latach człowiek dowiaduje się, że to nieprawda :slight_smile:

Co do punktu 3 to aktualnie wygląda to tak:

Niestety pisk z cewek jest słyszalny: czasami bardziej a czasami mniej.

Wystarczy zacząć zabawę ze zmianą jasności i np. 0-5 piszczy mocniej, 6-9 słabiej, 10-70 najbardziej i to już z przesadą, 71-79 umiarkowanie, a już powyżej 85 jest cisza.

Powyżej 85 to nie wiem, kto by wytrzymał :slight_smile:

Przy oglądaniu filmów to nie ma to żadnego znaczenia bo jest głośno ale podczas ciszy to denerwuje.

Sporo się naczytałem i mam już mętlik w głowie.

Co wypowiedź to odmienne opinie.