Jaki RAM wybrać?

Witam !

Mam dwie kości pamięci 2x1GB OCZ Titanium 800MHz w Dualu (czyli 400 MHz - wtedy to działa jakby były 400 MHz, czy po prostu w dualu tak pokazuje a one działają i tak jako 800 MHz - jak to jest ?). Zamierzam dokupić pamięć tak, aby mieć w sumie 4GB. Co radzicie, kupić 2x2GB 800 MHz i włożyć w Dual (czyli będą po 400 MHz) ? Czy dokupić 2x1 GB do tych co mam (wtedy będą działały jako 200 Mhz). Czy zrobić jeszcze inaczej, mianowicie kupić 2x 2 GB 800 Mhz i dołożyć do tych co mam, co da w sumie 6GB ale 200 Mhz. I tu też jest moje pytanie, lepiej 4GB 400 Mhz czy 6GB 200 MHz ? Co byście zrobili na moim miejscu ? Dodam, że nie znam się ani na RAM ani na O/C więc to odpada. Chodzi o RAM DDR2, bo innych nie obsługuje moja płyta główna.

Dziękuję z góry i pozdrawiam :wink:

800MHz to 800, nie ma tak jak piszesz że szybkość maleje jak sie zwiększa ilość kości RAM. Skoro masz już 2x1GB i chcesz 4GB to kupujesz pamięci 2x1GB o tych samych parametrach i najlepiej tego samego producenta.

DualChannel polega na tym, że pamięci współpracują ze sobą jeśli są do pary. http://pl.wikipedia.org/wiki/Dual_channel

Ok dzięki :wink: ale np. w Evereście czy CPU-Z mam napisane, że moje RAMy mają 400 MHz, więc czemu tak jest ? Tak naprawdę one pracują jako 800 MHz ? Jeszcze jedno, jeśli zrobię tak jak piszesz czyli dołożę jeszcze 2x1 GB, czyli będę miał w sumie 4x1GB to one też będą pracowały dwa razy w dual channel ?

Ponieważ programy pokazują rzeczywiste taktowanie pamięci, które w tym przypadku wynosi 400MHz. Natomiast efektywne taktowanie = 2 * rzeczywiste, czyli 800MHz. Wszystko masz w porządku.

Tak, będziesz miał Dual Channel przy 4x1GB. Na reszte odpowiedział już kolega.

Witam i dołączam się do pytania jakie ramy.

Mam problem z kompem dziewczyny, xp chodzi za wolno i z tej racji chciałbym dołożyć mu ramu. Tu pojawia się pytanie do Was, jakiego?

Na dzień dzisiejszy Everest pokazuje coś takiego